Možnosti využití interaktivní tabule ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Possible usage of the interactive whiteboard when teaching German as a foreign language
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25074Identifiers
Study Information System: 56488
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Švermová, Dagmar
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 1. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
NÁZEV: Možnosti využití interaktivní tabule ve výuce němčiny jako cizího jazyka ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá možnostmi využití interaktivní tabule ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Teoretická část se zaměřuje na stručné představení školské reformy probíhající v České republice a změněný pohled na profil dnešního žáka, na představení interaktivní tabule a interaktivní učebnice. Praktická část se věnuje výuce německého jazyka na osmiletém gymnáziu a obchodní akademii a návrhům aktivity pro tuto výuku s využitím interaktivní tabule. Také se zabývá evaluací této výuky, která se opírá o výsledky výzkumu provedeného formou dotazníku. KLÍČOVÁ SLOVA: Interaktivní tabule, interaktivní učebnice, nová média, výuka němčiny jako cizího jazyka
TITLE: Possible usage of the interactive whiteboard when teaching German as a foreign language ABSTRACT: This thesis deals with possible usage of the interactive whiteboard when teaching German as a foreign language. The theoretical part focuses on brief introduction of the educational reform currently being introduced in the Czech Republic and the new view of pupils' profiles nowadays. It focuses on the introduction of the interactive whiteboard and the interactive textbook. The practical part deals with teaching German at eight-year Grammar School and Commercial Academy in Stříbro and activities meant for the interactive whiteboard used during this teaching. It also presents the evaluation of the teaching which is based on the results of the research made with method of questionnaires. KEY WORDS: Interactive whiteboard, interactive textbook, new media, teaching German as foreign language