Možnosti využití interaktivní tabule ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Possible usage of the interactive whiteboard when teaching German as a foreign language
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25074Identifikátory
SIS: 56488
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
19. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
NÁZEV: Možnosti využití interaktivní tabule ve výuce němčiny jako cizího jazyka ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá možnostmi využití interaktivní tabule ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Teoretická část se zaměřuje na stručné představení školské reformy probíhající v České republice a změněný pohled na profil dnešního žáka, na představení interaktivní tabule a interaktivní učebnice. Praktická část se věnuje výuce německého jazyka na osmiletém gymnáziu a obchodní akademii a návrhům aktivity pro tuto výuku s využitím interaktivní tabule. Také se zabývá evaluací této výuky, která se opírá o výsledky výzkumu provedeného formou dotazníku. KLÍČOVÁ SLOVA: Interaktivní tabule, interaktivní učebnice, nová média, výuka němčiny jako cizího jazyka
TITLE: Possible usage of the interactive whiteboard when teaching German as a foreign language ABSTRACT: This thesis deals with possible usage of the interactive whiteboard when teaching German as a foreign language. The theoretical part focuses on brief introduction of the educational reform currently being introduced in the Czech Republic and the new view of pupils' profiles nowadays. It focuses on the introduction of the interactive whiteboard and the interactive textbook. The practical part deals with teaching German at eight-year Grammar School and Commercial Academy in Stříbro and activities meant for the interactive whiteboard used during this teaching. It also presents the evaluation of the teaching which is based on the results of the research made with method of questionnaires. KEY WORDS: Interactive whiteboard, interactive textbook, new media, teaching German as foreign language