Zobrazit minimální záznam

Educational Development as the Course of Study of Kindergartner's Self-evaluation.
dc.contributor.advisorOpravilová, Eva
dc.creatorSyslová, Zora
dc.date.accessioned2020-11-26T17:19:01Z
dc.date.available2020-11-26T17:19:01Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23645
dc.description.abstractEvaluation of the educational development is only one part of the self-evaluating process in kindergartens. It is very significant part mapping complicated system of the institutional education of pre-primary aged children. Concerning the personal development this age is the most important period which the basis of skills, life and word opinions and self-view is formed. It brings or self-confidence or some self-doupts and decrease the potential to reach successes in life. Substantial factor affecting child's self-recognition and helping to orient him/her self in amount of unfamiliar is besides of the family the kindergartens teacher. The partial chapters deal with the progress of education in kindergartens, defines the conceptions concerning with these processes and indicate the connections with curriculum changes. The partial chapters deal with the progress of education in kindergartens and defined the kindergartens teacher competences. Theoretical part of the work is aimed to the demands desired from the kindergartens teacher and to her professional skills. The research brought the answer on the question how is the educational development evaluated in the kindergartens. Crucial part of the evaluating activities is discharged by headmaster by way of inspection and the less part rests of the...en_US
dc.description.abstractHodnocení průběhu vzdělávání je jednou částí autoevaluačních procesů v mateřské škole. Jde o velmi významnou část mapující složitý systém institucionálního vzdělávání dětí předškolního věku. Z hlediska vývoje osobnosti každého člověka je tento věk nejdůležitější etapou, ve které se vytváří základy dovedností, náhled na život a svět kolem nás, ale především pohled na sebe sama. Ten s sebou přináší buď důvěru v sebe a své schopnosti nebo naopak pochybnosti o sobě a snížený potenciál dosahovat v životě úspěchy. Zásadním činitelem, který ovlivňuje sebepojetí dítěte je učitelka mateřské školy. Na to, jaké nároky jsou kladeny na její profesní dovednosti, se zaměřila teoretická část této práce. Dílčí kapitoly se zabývají charakteristikou jednotlivých etap procesu vlastního hodnocení v mateřské škole, definují pojmy pojící se s těmito procesy a naznačují souvislost se zaváděním změn daných kurikulární reformou. Dále se teoretická část zabývá průběhem vzdělávání v mateřské škole a vyúsťuje do definování kompetenční výbavy učitelky mateřské školy. Výzkumná šetření přinesla odpověď na otázku, jak se v mateřských školách hodnotí průběh vzdělávání. Stěžejní část hodnotících aktivit provádí ředitelka prostřednictvím hospitací, menší podíl leží na učitelkách samých. Byly identifikovány oblasti, cíle, kritéria,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePrůběh vzdělávání jako jedna z oblastí vlastního hodnocení mateřské školycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-05
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId85882
dc.title.translatedEducational Development as the Course of Study of Kindergartner's Self-evaluation.en_US
dc.contributor.refereeRýdl, Karel
dc.contributor.refereePoláchová-Vašťatková, Jana
dc.identifier.aleph001293559
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csHodnocení průběhu vzdělávání je jednou částí autoevaluačních procesů v mateřské škole. Jde o velmi významnou část mapující složitý systém institucionálního vzdělávání dětí předškolního věku. Z hlediska vývoje osobnosti každého člověka je tento věk nejdůležitější etapou, ve které se vytváří základy dovedností, náhled na život a svět kolem nás, ale především pohled na sebe sama. Ten s sebou přináší buď důvěru v sebe a své schopnosti nebo naopak pochybnosti o sobě a snížený potenciál dosahovat v životě úspěchy. Zásadním činitelem, který ovlivňuje sebepojetí dítěte je učitelka mateřské školy. Na to, jaké nároky jsou kladeny na její profesní dovednosti, se zaměřila teoretická část této práce. Dílčí kapitoly se zabývají charakteristikou jednotlivých etap procesu vlastního hodnocení v mateřské škole, definují pojmy pojící se s těmito procesy a naznačují souvislost se zaváděním změn daných kurikulární reformou. Dále se teoretická část zabývá průběhem vzdělávání v mateřské škole a vyúsťuje do definování kompetenční výbavy učitelky mateřské školy. Výzkumná šetření přinesla odpověď na otázku, jak se v mateřských školách hodnotí průběh vzdělávání. Stěžejní část hodnotících aktivit provádí ředitelka prostřednictvím hospitací, menší podíl leží na učitelkách samých. Byly identifikovány oblasti, cíle, kritéria,...cs_CZ
uk.abstract.enEvaluation of the educational development is only one part of the self-evaluating process in kindergartens. It is very significant part mapping complicated system of the institutional education of pre-primary aged children. Concerning the personal development this age is the most important period which the basis of skills, life and word opinions and self-view is formed. It brings or self-confidence or some self-doupts and decrease the potential to reach successes in life. Substantial factor affecting child's self-recognition and helping to orient him/her self in amount of unfamiliar is besides of the family the kindergartens teacher. The partial chapters deal with the progress of education in kindergartens, defines the conceptions concerning with these processes and indicate the connections with curriculum changes. The partial chapters deal with the progress of education in kindergartens and defined the kindergartens teacher competences. Theoretical part of the work is aimed to the demands desired from the kindergartens teacher and to her professional skills. The research brought the answer on the question how is the educational development evaluated in the kindergartens. Crucial part of the evaluating activities is discharged by headmaster by way of inspection and the less part rests of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012935590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV