Chování spotřebitele na trhu sportovních výrobků
Consumer behaviour on the market for sports goods
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/23131Identifiers
Study Information System: 60545
Collections
- Kvalifikační práce [8925]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Anotace: Tato diplomová práce se zabývá tématem nákupního chování. Hlavním cílem práce je prozkoumat chování českého spotřebitele na trhu sportovních výrobků pomocí vlastního výzkumu. První, teoretická část vymezuje základní pojmy - marketing, nákupní chování a segmentaci trhu. Další části jsou věnovány samotnému výzkumu, který byl proveden metodou písemného dotazování na vzorku 305 respondentů. Výsledky výzkumu jsou zaznamenány do grafů a vyplývající informace shrnuty v závěru. Klíčová slova: nákupní chování, dotazník, segmentace trhu
Annotation: This thesis deals with the subject of consumer behaviour. The main objective of the work is to analyze the behaviour of the Czech consumers on the market for sports goods based on my own research. The first part, theoretical one, defines the basic terms - marketing, consumer behaviour and market segmentation. The other chapters are focused on the research itself. The survey has been based on information from 305 informants written samples. The results of the research are shown in the graphs and the main points are finally summarizes in the conclusion Keywords: consumer behaviour, questionnare, market segmentation.