Seberozvoj matky dítěte se zdravotním postižením a arteterapie
Mother of the Child with a Handicap and Her Self - Development in Connection with Art Therapy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22873Identifikátory
SIS: 74612
Katalog UK: 990011893580106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednář, Miloš
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Kinantropologie
Datum obhajoby
16. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název práce: Seberozvoj matky dítěte se zdravotním postižením a arteterapie Cíl práce: Cílem této práce je zjistit, zda jsou arteterapeutické seberozvojové skupiny z pohledu matek dětí s postižením přínosem, zda se díky společnému setkávání zmírní jejich sociální izolace. Zda pro ně bude přínosem navázání kontaktu a sdílení zkušeností. Zda si ve skupinách v rámci arteterapeutických aktivit také mohou předávat potřebné informace a zkušenosti s péčí o zdravotně postižené dítě. Metodika: K dosažení cíle své práce využívám metody rozboru dostupné literatury a komparace. V praktické části využívám kvalitativní metodu nezúčastněného pozorování a rozhovoru s otevřenými otázkami. Výsledky: Zjišťují přínos arteterapeutických seberozvojových skupin pro matky dětí se zdravotním postižením a význam arteterapeutických aktivit ve skupinách. Přispěly Středisku rané péče Praha k ověření, zda má smysl pokračovat v pořádání seberozvojových skupin i po skončení projektu "Můžu". Klíčová slova: matka, seberozvoj osobnosti, kreativita, krize, dítě se zdravotním postižením, raná péče, arteterapie
Title of Thesis Mother of the Child with a Handicap and Her Self-Development in Connection with Art Therapy Aim of Thesis The aim of this work is to ascertain if the artetherapeutical self-developing groups are beneficial from the perspective of mothers with disabled children and if their social isolation reduces thanks to the collective meetings. Also if they will benefit from contacting others and sharing experiences and whether or not they can transfer necessary information and experiences with caring of a disabled child, within the artetherapeutical group activities. Methodology I achieved the theoretical aim of my thesis using methods of analysis and comparison of available literature. Regarding the practical part, I used the qualitative method of impersonal observation and interview with open questions. Results I have found out that the artetherapeutical self-developing groups are very beneficial for mothers with disabled children and that the artetherapeutical group activities are very imporant. These results were a major contribution to the Prague Association for Early Intervention. Now they have an attestation that it makes sense to organize the self-developing groups even when the project "I Can" finishes. Key words Mother, self-development, invention, crisis, disabled child, early...
