Zobrazit minimální záznam

Environmental Topics in Teaching Music
dc.contributor.advisorVáňová, Hana
dc.creatorŽídková, Johana
dc.date.accessioned2017-04-19T17:54:26Z
dc.date.available2017-04-19T17:54:26Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22819
dc.description.abstractObsahem diplomové práce na téma Environmentálni témata ve výuce hudební výchovy je vytyčení možností, jak začlenit environmentálni prvky do předmětu hudební výchova. Nutnost zabývat se ekologickou tématikou vyplynula především ze zavedení rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia v roce 2007, ve kterých se kromě tradičních vzdělávacích oblastí nově objevují tzv. průřezová témata. Jedním z nich je environmentálni výchova. V současnosti bohužel zatím chybí dostatek materiálů se zaměřením na implementaci prvků průřezových témat do jednotlivých předmětů, zejména potom do hudební výchovy. Cílem práce je proto alespoň částečně toto prázdné místo zaplnit, poskytnout ucelenější pohled na danou problematiku pro ty, kdo by se chtěli environmentálni výchovou a osvětou prostřednictvím hudby zabývat, poukázat na některé příklady úspěšné aplikace v zahraničí a konečně nastínit možnosti pro výuku na domácí půdě. začlenění environmentálních prvků do výuky hudební výchovy zde dochází ve dvou rovinách: v rovině organizačních forem (integrací do hodin, pomocí projektů, aj.) a v rovině obsahové (pomocí volby témat, hledáním mezipředmětových souvislostí). Hybnou silou této kostry vyučování se potom stává syntéza metod environmentálni a hudební výchovy založená především na mnohostrannosti využití potenciálu...cs_CZ
dc.description.abstractThe content of the diploma thesis named Environmental Topics in Teaching Music outlines possibilities of how to include environmental features in the school subject of Music. The necessity of dealing with the topic of ecology has arisen from the implementation of Framework Education Programmes for elementary and secondary education in the Czech Republic in 2007. These include, apart from the traditional educational areas, new cross-curricular subjects. One of them is environmental education. Unfortunately, there are not enough materials on how to implement crosscurricular subjects into music lessons. Therefore, the aim of this work is to provide an overall view of the field for those who would like to start teaching environmental education through music, to give examples of a successful application abroad and finally, to point out possibilities for teaching on the domestic front. There are two levels on which the implementations take place: on the level of organizational forms (in lessons, projects, etc.) and on the content level (through the choice of topics or cross-subject connection). These two elements are eventually connected by the synthesis of environmental and musical methodology mostly based on multiple potential of music itself. Music becomes both: the means and the aim.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleEnvironmentální témata ve výuce hudební výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-02
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73444
dc.title.translatedEnvironmental Topics in Teaching Musicen_US
dc.contributor.refereeKodejška, Miloš
dc.identifier.aleph001130801
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csObsahem diplomové práce na téma Environmentálni témata ve výuce hudební výchovy je vytyčení možností, jak začlenit environmentálni prvky do předmětu hudební výchova. Nutnost zabývat se ekologickou tématikou vyplynula především ze zavedení rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia v roce 2007, ve kterých se kromě tradičních vzdělávacích oblastí nově objevují tzv. průřezová témata. Jedním z nich je environmentálni výchova. V současnosti bohužel zatím chybí dostatek materiálů se zaměřením na implementaci prvků průřezových témat do jednotlivých předmětů, zejména potom do hudební výchovy. Cílem práce je proto alespoň částečně toto prázdné místo zaplnit, poskytnout ucelenější pohled na danou problematiku pro ty, kdo by se chtěli environmentálni výchovou a osvětou prostřednictvím hudby zabývat, poukázat na některé příklady úspěšné aplikace v zahraničí a konečně nastínit možnosti pro výuku na domácí půdě. začlenění environmentálních prvků do výuky hudební výchovy zde dochází ve dvou rovinách: v rovině organizačních forem (integrací do hodin, pomocí projektů, aj.) a v rovině obsahové (pomocí volby témat, hledáním mezipředmětových souvislostí). Hybnou silou této kostry vyučování se potom stává syntéza metod environmentálni a hudební výchovy založená především na mnohostrannosti využití potenciálu...cs_CZ
uk.abstract.enThe content of the diploma thesis named Environmental Topics in Teaching Music outlines possibilities of how to include environmental features in the school subject of Music. The necessity of dealing with the topic of ecology has arisen from the implementation of Framework Education Programmes for elementary and secondary education in the Czech Republic in 2007. These include, apart from the traditional educational areas, new cross-curricular subjects. One of them is environmental education. Unfortunately, there are not enough materials on how to implement crosscurricular subjects into music lessons. Therefore, the aim of this work is to provide an overall view of the field for those who would like to start teaching environmental education through music, to give examples of a successful application abroad and finally, to point out possibilities for teaching on the domestic front. There are two levels on which the implementations take place: on the level of organizational forms (in lessons, projects, etc.) and on the content level (through the choice of topics or cross-subject connection). These two elements are eventually connected by the synthesis of environmental and musical methodology mostly based on multiple potential of music itself. Music becomes both: the means and the aim.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990011308010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV