Show simple item record

"Dramatic Education ? person education? Dramatic Education ? actor preparation?"
dc.contributor.advisorMarušák, Radek
dc.creatorKlinecká, Kristýna
dc.date.accessioned2017-04-19T17:38:08Z
dc.date.available2017-04-19T17:38:08Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22771
dc.description.abstractTato práce se zabývá úlohou divadelního umění v oboru dramatické výchovy. Označuje styčné body rozvoje uměleckého (divadelního) a osobnostně sociálního, psychologického. Obsahuje analýzu teoretického zázemí oboru dramatická výchova v literatuře a reflexi praktického výzkumu. Ten probíhal jednak ve formě rozhovorů s pedagogy dramatické výchovy, jednak dotazníkového šetření mezi současnými i bývalými žáky dramatické výchovy. Vyhledávám a upozorňuji na rozdíly pojetí oboru v literatuře i v praxi a reflektuji dopad těchto rozdílů. Klíčová slova: Dramatická výchova, divadlo hrané dětmi, rolová hra dětí, osobnost učitele dramatické výchovy, osobnostně sociální výchova, pedagogický cíl, pedagogická metoda, princip psychosomatické jednoty.cs_CZ
dc.description.abstractThis work concerns the role of theatre arts in the field of dramatic education. It marks the connecting points of artistic (theatrical) developement and of social - psychological, personal, development. It contains analysis of theoretical backround of dramatic education in literature and reflection of practical survey. The survey contains both a dialogue with pedagogues of dramatic education and a questionnaire survey among both current and former students of dramatic education. I look for and point out the differences in concepts of this field in both the literature and the application and I reflect the consequences of these differences. Key words: Dramatic education, theatre performed by children, children roleplaying, the personality of a teacher of dramatic education, personal and social education, pedagogical goal, pedagogical method, principle of psychosomatical unityen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDramatická výchova - výchova člověka? Dramatická výchova - příprava herce?cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId77954
dc.title.translated"Dramatic Education ? person education? Dramatic Education ? actor preparation?"en_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Radmila
dc.identifier.aleph001136704
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá úlohou divadelního umění v oboru dramatické výchovy. Označuje styčné body rozvoje uměleckého (divadelního) a osobnostně sociálního, psychologického. Obsahuje analýzu teoretického zázemí oboru dramatická výchova v literatuře a reflexi praktického výzkumu. Ten probíhal jednak ve formě rozhovorů s pedagogy dramatické výchovy, jednak dotazníkového šetření mezi současnými i bývalými žáky dramatické výchovy. Vyhledávám a upozorňuji na rozdíly pojetí oboru v literatuře i v praxi a reflektuji dopad těchto rozdílů. Klíčová slova: Dramatická výchova, divadlo hrané dětmi, rolová hra dětí, osobnost učitele dramatické výchovy, osobnostně sociální výchova, pedagogický cíl, pedagogická metoda, princip psychosomatické jednoty.cs_CZ
uk.abstract.enThis work concerns the role of theatre arts in the field of dramatic education. It marks the connecting points of artistic (theatrical) developement and of social - psychological, personal, development. It contains analysis of theoretical backround of dramatic education in literature and reflection of practical survey. The survey contains both a dialogue with pedagogues of dramatic education and a questionnaire survey among both current and former students of dramatic education. I look for and point out the differences in concepts of this field in both the literature and the application and I reflect the consequences of these differences. Key words: Dramatic education, theatre performed by children, children roleplaying, the personality of a teacher of dramatic education, personal and social education, pedagogical goal, pedagogical method, principle of psychosomatical unityen_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV