Dramatická výchova - výchova člověka? Dramatická výchova - příprava herce?
"Dramatic Education ? person education? Dramatic Education ? actor preparation?"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22771Identifikátory
SIS: 77954
Kolekce
- Kvalifikační práce [18629]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Radmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tato práce se zabývá úlohou divadelního umění v oboru dramatické výchovy. Označuje styčné body rozvoje uměleckého (divadelního) a osobnostně sociálního, psychologického. Obsahuje analýzu teoretického zázemí oboru dramatická výchova v literatuře a reflexi praktického výzkumu. Ten probíhal jednak ve formě rozhovorů s pedagogy dramatické výchovy, jednak dotazníkového šetření mezi současnými i bývalými žáky dramatické výchovy. Vyhledávám a upozorňuji na rozdíly pojetí oboru v literatuře i v praxi a reflektuji dopad těchto rozdílů. Klíčová slova: Dramatická výchova, divadlo hrané dětmi, rolová hra dětí, osobnost učitele dramatické výchovy, osobnostně sociální výchova, pedagogický cíl, pedagogická metoda, princip psychosomatické jednoty.
This work concerns the role of theatre arts in the field of dramatic education. It marks the connecting points of artistic (theatrical) developement and of social - psychological, personal, development. It contains analysis of theoretical backround of dramatic education in literature and reflection of practical survey. The survey contains both a dialogue with pedagogues of dramatic education and a questionnaire survey among both current and former students of dramatic education. I look for and point out the differences in concepts of this field in both the literature and the application and I reflect the consequences of these differences. Key words: Dramatic education, theatre performed by children, children roleplaying, the personality of a teacher of dramatic education, personal and social education, pedagogical goal, pedagogical method, principle of psychosomatical unity