Analýza nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny dítěte se zdravotním znevýhodněním
Analysis of not only special-educational needs of a family with a disadvanteged child
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22562Identifiers
Study Information System: 74041
Collections
- Kvalifikační práce [16848]
Author
Advisor
Referee
Šumníková, Pavlína
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Ve své diplomové práci se zabývám tématem analýzy nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny dítěte se zdravotním znevýhodněním. V teoretické části popisuji jednotlivé oblasti týkající se daného tématu, to znamená rodinu, psychické a dalšími potřeby jak rodičů, tedy vychovatelů, tak zdravotně znevýhodněných dětí, stejně jako speciálně pedagogické a sociální potřeby. V praktické části diplomové práce se zabývám analýzou zmíněných potřeb, při které vycházím ze dvou případových studií rodin dětí se zdravotním znevýhodněním. Porovnávám přístup zrakových terapeutů, profesionální podporu, které se rodině a dítěti dostalo, a vlastní rodinné zázemí.
In my dissertation, I am adressing analysis of special pedagogic needs of disabled children's families.. I am describing each single sphere connected to this problem in the theoretical part. That includes family, psychical and other needs of parents(as educators) as well as disabled children, special pedagogic and social needs. In the practical part, I adress analysis of mentioned needs, whereas I am issuing two studies of families with disabled children. I am comparing work of vision therapists, professional support which family and child gets, and family surrounding.