Analýza nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny dítěte se zdravotním znevýhodněním
Analysis of not only special-educational needs of a family with a disadvanteged child
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22562Identifikátory
SIS: 74041
Katalog UK: 990011820830106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
1. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Ve své diplomové práci se zabývám tématem analýzy nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny dítěte se zdravotním znevýhodněním. V teoretické části popisuji jednotlivé oblasti týkající se daného tématu, to znamená rodinu, psychické a dalšími potřeby jak rodičů, tedy vychovatelů, tak zdravotně znevýhodněných dětí, stejně jako speciálně pedagogické a sociální potřeby. V praktické části diplomové práce se zabývám analýzou zmíněných potřeb, při které vycházím ze dvou případových studií rodin dětí se zdravotním znevýhodněním. Porovnávám přístup zrakových terapeutů, profesionální podporu, které se rodině a dítěti dostalo, a vlastní rodinné zázemí.
In my dissertation, I am adressing analysis of special pedagogic needs of disabled children's families.. I am describing each single sphere connected to this problem in the theoretical part. That includes family, psychical and other needs of parents(as educators) as well as disabled children, special pedagogic and social needs. In the practical part, I adress analysis of mentioned needs, whereas I am issuing two studies of families with disabled children. I am comparing work of vision therapists, professional support which family and child gets, and family surrounding.