Zobrazit minimální záznam

Foreign pupils at Czech school from their own view and from the view of their classmates.
dc.contributor.advisorBittnerová, Dana
dc.creatorFlousková, Klára
dc.date.accessioned2017-04-19T16:33:30Z
dc.date.available2017-04-19T16:33:30Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22553
dc.description.abstractVe své práci se věnuji v dnešní dobč pomčrně frekventovanému tématu - postavení žáků-cizinců v českých základních školách. Problém jsem se rozhodla pojmout holisticky, ale v jednom, konkrétním, malém společenství. Pracovala jsem ve škole s vybranou osmou třídou. Zaujala mě pro své pestré složení. Třídu navštěvovalo 20 žáků ve věku 13 až 15 let. Pět z nich se deklarovalo jako cizinci, několik dalších mělo cizince ve svém blízkém okolí. Ve třídě byli navíc integrováni také dva hoši s hraničním intelektem, s nimiž pracovaly asistentky. V tomto prostředí jsem provedla kvalitativní i kvantitativní sběr dat pomocí polostrukturovaného rozhovoru, zadání slohové práce na téma Jaké to je být cizincem v naší škole? a aplikování sociometrického ratingového dotazníku. Získaná data jsem analyzovala s prioritním zaměřením na postavení žákůcizinců v třídním společenství. Z výpovědí žáků se ukázalo a závěry literatury potvrdilo, že při začleňování žáka-cizince do kolektivu hraje zásadní roli komunikativní znalost českého jazyka. Jakmile žák ovládá český jazyk, spolužáci se s ním začnou bavit a je nějakým způsobem včleněn. Obtíže má naopak ten jedinec, kterému komunikace v češtině činí problémy. U něho jako by si žáci ani neuvědomovali jeho další jazykové kompetence, tj. znalost mateřského jazyka. Svou třídu považuje většina...cs_CZ
dc.description.abstractThis paper is focused on a quite frequent topic of these days - the situation of foreign pupils at Czech basic schools from their own view and from the view of their classmates. How do the foreign pupils accommodate in the class? Do they have any difficulties with their different background? What does it mean for the Czech children when they are part of the multicultural class? What is important for them to integrate foreign pupils in their class? I looked at this topic from a holistic view, but I worked only with a small group of pupils - with a class. It enabled me to look at those relations more precisely. The class attended 20 children at the age of 13 to 15. Its society was very diverse. There were five pupils who declared themselves as foreigners and some other children have foreign relatives. Moreover, there are two mentally handicapped boys integrated in the class. I interviewed the whole class, let them write an essay and used a sociomctric questionnaire to get the data about topics meant above. What were the results? The class community is very sociable and tolerant to its members. Some handicap or different ethnic origin docs not cause any serious difficulties. The foreign pupils are satisfied in that class and in a whole school as well. The school institution and its positive climate enable...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŽák-cizinec v české škole očima svýma a očima svých spolužáků. Případ jedné třídy.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-14
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId77161
dc.title.translatedForeign pupils at Czech school from their own view and from the view of their classmates.en_US
dc.contributor.refereeLevínská, Markéta
dc.identifier.aleph001182445
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své práci se věnuji v dnešní dobč pomčrně frekventovanému tématu - postavení žáků-cizinců v českých základních školách. Problém jsem se rozhodla pojmout holisticky, ale v jednom, konkrétním, malém společenství. Pracovala jsem ve škole s vybranou osmou třídou. Zaujala mě pro své pestré složení. Třídu navštěvovalo 20 žáků ve věku 13 až 15 let. Pět z nich se deklarovalo jako cizinci, několik dalších mělo cizince ve svém blízkém okolí. Ve třídě byli navíc integrováni také dva hoši s hraničním intelektem, s nimiž pracovaly asistentky. V tomto prostředí jsem provedla kvalitativní i kvantitativní sběr dat pomocí polostrukturovaného rozhovoru, zadání slohové práce na téma Jaké to je být cizincem v naší škole? a aplikování sociometrického ratingového dotazníku. Získaná data jsem analyzovala s prioritním zaměřením na postavení žákůcizinců v třídním společenství. Z výpovědí žáků se ukázalo a závěry literatury potvrdilo, že při začleňování žáka-cizince do kolektivu hraje zásadní roli komunikativní znalost českého jazyka. Jakmile žák ovládá český jazyk, spolužáci se s ním začnou bavit a je nějakým způsobem včleněn. Obtíže má naopak ten jedinec, kterému komunikace v češtině činí problémy. U něho jako by si žáci ani neuvědomovali jeho další jazykové kompetence, tj. znalost mateřského jazyka. Svou třídu považuje většina...cs_CZ
uk.abstract.enThis paper is focused on a quite frequent topic of these days - the situation of foreign pupils at Czech basic schools from their own view and from the view of their classmates. How do the foreign pupils accommodate in the class? Do they have any difficulties with their different background? What does it mean for the Czech children when they are part of the multicultural class? What is important for them to integrate foreign pupils in their class? I looked at this topic from a holistic view, but I worked only with a small group of pupils - with a class. It enabled me to look at those relations more precisely. The class attended 20 children at the age of 13 to 15. Its society was very diverse. There were five pupils who declared themselves as foreigners and some other children have foreign relatives. Moreover, there are two mentally handicapped boys integrated in the class. I interviewed the whole class, let them write an essay and used a sociomctric questionnaire to get the data about topics meant above. What were the results? The class community is very sociable and tolerant to its members. Some handicap or different ethnic origin docs not cause any serious difficulties. The foreign pupils are satisfied in that class and in a whole school as well. The school institution and its positive climate enable...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011824450106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV