Individualizace a diferenciace ve výuce nadaných dětí
Individualization and differentiation in education of talent children
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22552Identifiers
Study Information System: 74806
Collections
- Kvalifikační práce [19350]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Helena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato diplomová práce se zabývá výukou nadaných dětí na prvním stupni základní školy. Teoretická část zpracovává informace z odborné literatury. Informace se týkají nadání, nadaných dětí, vzdělávání nadaných dětí, modelům a formám výuky, zejména forem segregace a integrace, dále se zabývá vnitřní, vnější diferenciací a individualizací a modifikace vyučovacího procesu ve vzdělávání. Praktická část má za úkol provázat teoretické informace s praktickými znalostmi z praxe a popisuje konkrétní výuku nadaných dětí. Dalším cílem je zpracovat kazuistiku vybrané žákyně s důrazem na sociální roli ve třídě v segregovaných a integrovaných podmínkách a přiblížit možná rizika a pozitiva kombinovaného modelu výuky.
This thesis concerns with education of talented children in primary school. Teoretic part works up knowledge from literature. The knowledge concerns with talent, talented children, education of talented children, models and forms of education, especially forms of segregation and integration, also with diferentiation and individualization of educational process. Practical part connects teoretical knowledge with practical experience and describes specific education of talented children. Another aim is to work up casuistry of selected pupil with emphasis on social role in the class with segregated and integrated conditions and to analyse possible risks and positives of combined model of education.