Individualizace a diferenciace ve výuce nadaných dětí
Individualization and differentiation in education of talent children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22552Identifikátory
SIS: 74806
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce se zabývá výukou nadaných dětí na prvním stupni základní školy. Teoretická část zpracovává informace z odborné literatury. Informace se týkají nadání, nadaných dětí, vzdělávání nadaných dětí, modelům a formám výuky, zejména forem segregace a integrace, dále se zabývá vnitřní, vnější diferenciací a individualizací a modifikace vyučovacího procesu ve vzdělávání. Praktická část má za úkol provázat teoretické informace s praktickými znalostmi z praxe a popisuje konkrétní výuku nadaných dětí. Dalším cílem je zpracovat kazuistiku vybrané žákyně s důrazem na sociální roli ve třídě v segregovaných a integrovaných podmínkách a přiblížit možná rizika a pozitiva kombinovaného modelu výuky.
This thesis concerns with education of talented children in primary school. Teoretic part works up knowledge from literature. The knowledge concerns with talent, talented children, education of talented children, models and forms of education, especially forms of segregation and integration, also with diferentiation and individualization of educational process. Practical part connects teoretical knowledge with practical experience and describes specific education of talented children. Another aim is to work up casuistry of selected pupil with emphasis on social role in the class with segregated and integrated conditions and to analyse possible risks and positives of combined model of education.