Zajištění interdisciplinárního přístupu z pohledu rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem
Implementation of the interdisciplinary approach from the perspective of parents of children with orofacial clefts
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22283Identifiers
Study Information System: 87661
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Mužáková, Monika
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Má diplomová práce pojednává o rozštěpových vadách obličeje. Zaměřuje se na mapování interdisciplinárního přístupu při jejich terapii v České republice pohledem rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem. Sleduje současné trendy v této oblasti. Práce vychází ze Směrnice American Cleft Palate-Craniofacial Association (ACPA) a Standardů péče o pacienty s rozštěpem rtu a patra v Evropě. Sleduje realizaci těchto dvou doporučení v praxi v rozštěpových centrech v České republice. Klíčová slova: orofaciální rozštěpy, rozštěp rtu, rozštěp patra, interdisciplinarita, multidisciplinarita, komplexní péče
My Diploma Thesis deals with facial cleft defects. It focuses on the interdisciplinary approaches in their therapy in the Czech Republic from the perspective of parents of children with orofacial clefts. Moreover, it monitors the current trends in this area. Based on the directive, American Cleft palate-Craniofacial Association (ACPA) and the Standard of care for patients with cleft lip and palate in Europe, the Thesis surveys the implementation of those recommendations into cleft centres in the Czech Republic. Key words: orofacial cleft, cleft lip, cleft palate, interdisciplinarity, multidisciplinarity, comprehensive care