Zobrazit minimální záznam

Chamber Music by Terezín Composers
dc.contributor.advisorNedělka, Michal
dc.creatorBartošová, Marie
dc.date.accessioned2017-04-19T15:07:29Z
dc.date.available2017-04-19T15:07:29Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22272
dc.description.abstractTématika terezínské hudby v sobě jistě skrývá ještě mnoho nepoznaného a cosi tajemného, zároveň však i zrudného. Umění, hudbu nevyjímaje, zde nabývalo nových rozměru, které se po skončení 2. světové války postupně odkrývaly. Tvorba terezínských skladatelu vzešla z velmi specifického prostředí, a to jak z historického, tak ze sociokulturního hlediska. Většina děl byla komponována pro hudební tělesa i jednotlivce, kterým byl při příjezdu notový materiál zabaven. Proto se v tvorbě terezínských autoru setkáváme především s díly pro komorní či sborové obsazení. Skladby spojuje snaha předat posluchačum - spoluvězňum - poselství naděje. Právě umění, které si vězni uchovali v každodenním životě, jim napomáhalo zustat lidmi. Mezi hudebníky zavlečenými do Terezína byli např. Karel Ančerl, Karel Berman, Pavel Haas, Hans Krása, Gideon Klein, Karel Reiner, Rafael Schachter, Carlo Taube a Viktor Ullmann, z nichž většina umřela po deportaci do Osvětimi v plynových komorách. I v těchto nelidských podmínkách však ve vězněných zustávala touha po umělecké úrovni. Jak popisuje Gideon Klein tuto problematiku v článku "Několik poznámek k hudební kultuře v Terezíně." Po výčtu týdenního hudebního programu tábora 1 poukazuje na fakt, že není možné provést takto pestré programy za stávajících podmínek ve vysoké kvalitě. "Tak...cs_CZ
dc.description.abstractThe output of the composers coming from Terezfn has arisen from a very specific background, based on both historical and sociocultural pOints of view. Ghetto Terezin, in its final solution of Jewish issue, stood for the place of an accumulating concentration camp designed as a final solution for the Jewish people living in the nazi-occupied countries. The Jews being kept under the Nazis' control, had to carry out various orders and they were treated in a very cruel way. The music culture originated here absolutely illegally but later, when the international organizations expressed its interest in the situations in concentration camps, the Nazis started to "beautify" ghetto for the committee's eyes. The majority of music works comes from the music orchestras needs to obtain some musical scores which was got rid of by the arrival in the concentration camp. Therefore the new music works are mostly only chamber music or choruses. All these music works are written for the same purpose - to interpret hopes to all auditors - co-prisoners. It was just music, paintings and literature presenting in daily life, which helped prisoners to remain as human as possible. Among the musicians imprisoned in Terezin were for example Karel Ancerl, Karel Berman, Pavel Hass, Hans Krasa, Gideon Klein, Karel Reiner, Rafael...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZ komorní tvorby skladatelů terezínského ghettacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-01
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87794
dc.title.translatedChamber Music by Terezín Composersen_US
dc.contributor.refereeStříteská, Leona
dc.identifier.aleph001485793
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématika terezínské hudby v sobě jistě skrývá ještě mnoho nepoznaného a cosi tajemného, zároveň však i zrudného. Umění, hudbu nevyjímaje, zde nabývalo nových rozměru, které se po skončení 2. světové války postupně odkrývaly. Tvorba terezínských skladatelu vzešla z velmi specifického prostředí, a to jak z historického, tak ze sociokulturního hlediska. Většina děl byla komponována pro hudební tělesa i jednotlivce, kterým byl při příjezdu notový materiál zabaven. Proto se v tvorbě terezínských autoru setkáváme především s díly pro komorní či sborové obsazení. Skladby spojuje snaha předat posluchačum - spoluvězňum - poselství naděje. Právě umění, které si vězni uchovali v každodenním životě, jim napomáhalo zustat lidmi. Mezi hudebníky zavlečenými do Terezína byli např. Karel Ančerl, Karel Berman, Pavel Haas, Hans Krása, Gideon Klein, Karel Reiner, Rafael Schachter, Carlo Taube a Viktor Ullmann, z nichž většina umřela po deportaci do Osvětimi v plynových komorách. I v těchto nelidských podmínkách však ve vězněných zustávala touha po umělecké úrovni. Jak popisuje Gideon Klein tuto problematiku v článku "Několik poznámek k hudební kultuře v Terezíně." Po výčtu týdenního hudebního programu tábora 1 poukazuje na fakt, že není možné provést takto pestré programy za stávajících podmínek ve vysoké kvalitě. "Tak...cs_CZ
uk.abstract.enThe output of the composers coming from Terezfn has arisen from a very specific background, based on both historical and sociocultural pOints of view. Ghetto Terezin, in its final solution of Jewish issue, stood for the place of an accumulating concentration camp designed as a final solution for the Jewish people living in the nazi-occupied countries. The Jews being kept under the Nazis' control, had to carry out various orders and they were treated in a very cruel way. The music culture originated here absolutely illegally but later, when the international organizations expressed its interest in the situations in concentration camps, the Nazis started to "beautify" ghetto for the committee's eyes. The majority of music works comes from the music orchestras needs to obtain some musical scores which was got rid of by the arrival in the concentration camp. Therefore the new music works are mostly only chamber music or choruses. All these music works are written for the same purpose - to interpret hopes to all auditors - co-prisoners. It was just music, paintings and literature presenting in daily life, which helped prisoners to remain as human as possible. Among the musicians imprisoned in Terezin were for example Karel Ancerl, Karel Berman, Pavel Hass, Hans Krasa, Gideon Klein, Karel Reiner, Rafael...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990014857930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV