Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBeynon, Jennifer Carol
dc.creatorLazarou, Loucia
dc.date.accessioned2017-04-19T14:54:53Z
dc.date.available2017-04-19T14:54:53Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22235
dc.description.abstract, , RESUME Ve své diplomové práci jsem studovala, jak může být harmonie, rytmus a formy využity v kyperské hudbě a porovnávala jsem to též s populárním stylem zpívání, kterým je Bel canto. Některé žánry a rytmy písní můžeme objevit v Evropě, Arábii, Řecku a Malé ÁSii, ale přece jen se poněkud liší, mají svou vlastní individualitu. Nejdříve ( v kapitole 1) jsem hovořila o geografické poloze Kypru, která vždycky sváděla k válkám. Kořeny a vlivy kyperské hudby se staly mým dalším tématem ( podkapitoly 1.1.,1.2.) Poté jsem ( v kapitole 2) hovořila o Demotické písni a o tom, jak se hudba a osobní zkušenosti lidí spojily navzájem. Zkoumala jsem vlastnosti melodie a rytmu. Dále ( kapitola 3) jsem se v krátké kapitole zabývala tradičními nástroji. Další kapitola ( číslo 4) je nejzávažnější z celé práce. Tóniny lidových písní na Kypru jsou smíšené a pro některé lidi obtížně srozumitelné pro jejich způsob hry a celkovou působnost. Pokračovala jsem s podrobným popisem kyperské lidové písně v kapitole 5, kde se zabývám jejími žánry, formou a historií. Je velmi důležité pro učitele i studenta aby rozuměl původu kyperské písně, pokud ji chce zpívat. Krátká historie Bel canta a hlavních představitelů tohoto stylu nás uvádí do 6. kapitoly. Tři příklady lidových a Bel cantových písní jsou zde analyzovány melodicky, rytmicky...cs_CZ
dc.description.abstractIn my master thesis I studied how harmony, rhythm and forms can apply in music in Cyprus, comparing it also with the Bel canto popular style of singing. Some genres and rhythms can be also found in Europe, Arabia, Greece and Asia Minor, but there are somehow different having their own individuality. Firstly, (chapter 1) I spoke about the Geographical place of Cyprus, which was forever a temptation for war. The roots and the influences on Cypriot music was my next topic. (Subchapter 1.1, 1.2) Secondly, (chapter 2) I spoke about the Demotic song, and how music and personal experiences of the people came together. I moved through the characteristics, melody and rhythm. Furthermore, (chapter 3) I made a short chapter on the traditional instruments. The next chapter (No 4) is one of the most important chapters in the thesis. The scales of folk songs in Cyprus are mixed and difficult for some people to understand, because of their way of playing and the influences upon them. I continued with the detailed description of Cypriot folk songs in chapter 5, the genres, the forms and their history. It is very important for the teacher or the student to understand their origin, in order to sing the Cypriot folk songs. A short history about Bel canto and the main representatives of that style is introducing us to...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleCypriot Folk Singing: a Comparison of Methodologyen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-03
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87776
dc.contributor.refereePecháček, Stanislav
dc.identifier.aleph001485792
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs, , RESUME Ve své diplomové práci jsem studovala, jak může být harmonie, rytmus a formy využity v kyperské hudbě a porovnávala jsem to též s populárním stylem zpívání, kterým je Bel canto. Některé žánry a rytmy písní můžeme objevit v Evropě, Arábii, Řecku a Malé ÁSii, ale přece jen se poněkud liší, mají svou vlastní individualitu. Nejdříve ( v kapitole 1) jsem hovořila o geografické poloze Kypru, která vždycky sváděla k válkám. Kořeny a vlivy kyperské hudby se staly mým dalším tématem ( podkapitoly 1.1.,1.2.) Poté jsem ( v kapitole 2) hovořila o Demotické písni a o tom, jak se hudba a osobní zkušenosti lidí spojily navzájem. Zkoumala jsem vlastnosti melodie a rytmu. Dále ( kapitola 3) jsem se v krátké kapitole zabývala tradičními nástroji. Další kapitola ( číslo 4) je nejzávažnější z celé práce. Tóniny lidových písní na Kypru jsou smíšené a pro některé lidi obtížně srozumitelné pro jejich způsob hry a celkovou působnost. Pokračovala jsem s podrobným popisem kyperské lidové písně v kapitole 5, kde se zabývám jejími žánry, formou a historií. Je velmi důležité pro učitele i studenta aby rozuměl původu kyperské písně, pokud ji chce zpívat. Krátká historie Bel canta a hlavních představitelů tohoto stylu nás uvádí do 6. kapitoly. Tři příklady lidových a Bel cantových písní jsou zde analyzovány melodicky, rytmicky...cs_CZ
uk.abstract.enIn my master thesis I studied how harmony, rhythm and forms can apply in music in Cyprus, comparing it also with the Bel canto popular style of singing. Some genres and rhythms can be also found in Europe, Arabia, Greece and Asia Minor, but there are somehow different having their own individuality. Firstly, (chapter 1) I spoke about the Geographical place of Cyprus, which was forever a temptation for war. The roots and the influences on Cypriot music was my next topic. (Subchapter 1.1, 1.2) Secondly, (chapter 2) I spoke about the Demotic song, and how music and personal experiences of the people came together. I moved through the characteristics, melody and rhythm. Furthermore, (chapter 3) I made a short chapter on the traditional instruments. The next chapter (No 4) is one of the most important chapters in the thesis. The scales of folk songs in Cyprus are mixed and difficult for some people to understand, because of their way of playing and the influences upon them. I continued with the detailed description of Cypriot folk songs in chapter 5, the genres, the forms and their history. It is very important for the teacher or the student to understand their origin, in order to sing the Cypriot folk songs. A short history about Bel canto and the main representatives of that style is introducing us to...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990014857920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV