Zefektivnění výuky čtení a psaní na 1. stupni ZŠ s využitím interaktivní tabule
Streamlining of teaching reading and writing at 1st grade of primary schols using interactive whiteboards
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22229Identifikátory
SIS: 84082
Katalog UK: 990013722190106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivánek, Zdeněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce se věnuje možnosti zefektivnění výuky čtení a psaní na prvním stupni s využitím interaktivní tabule. Teoretická část obsahuje informace o vývoji metod výuky čtení a psaní v historii. Ovšem zabývá se také přehledem vývoje jedince a jeho připravenosti na výuku počáteční čtenářské gramotnosti. Jsou zde obsaženy i informace o metodách nápravy a možnostech zlepšení poruch čtení a psaní. Teoretická část práce dále poskytuje především informace související s interaktivní tabulí a jejím využívání ke vzdělávání. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zjišťování informovanosti veřejnosti o využívání interaktivních tabulí. A dále zjišťuje míru využívání interaktivních tabulí v hodinách a spokojenost učitelů s touto moderní technologií. Jsou zde také představeny ukázky pracovních listů pro interaktivní tabuli.
Diploma thesis deals with the possibility of more effective teaching reading and writing in the first stage, using an interactive whiteboard. The theoretical part contains information about the development of methods of teaching reading and writing in history. But deals with the overview of human development and its preparedness to teach early literacy skills. There are also included information about the methods of redress and how to improve their reading and writing disorders. The theoretical part of the work also provides information mainly related to interactive whiteboards and its use for education. The practical part of the thesis focuses on public awareness survey about the use of interactive whiteboards. And the rate determined using interactive whiteboards in the classroom, and teacher's satisfaction with this modern technology. There are aslo presented examples of worksheets pro an interactive whiteboard.
