Zralost pro vstup do mateřské školy. (Problémy začleňování dětí, které nedosáhly 3 let, do mateřské školy).
A graduation theses maturity for entry to kindergarten. (Problems with integration of the children which are younger than three years into kindergarten)
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22202Identifiers
Study Information System: 79456
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Koťátková, Soňa
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce Zralost pro vstup do mateřské školy (Problémy začleňování dětí, které nedosáhly tří let, do mateřské školy) mapuje situaci z hlediska zralosti dětí v době vstupu do mateřské školy v různých oblastech biologického a psychosociálního vývoje dětí. Na základě závěrů výzkumu upozorňuje na rizika upřednostnění společenské potřeby nad potřebami dětí. S ohledem na zahraniční zkušenosti navrhuje řešení, které nejlépe odpovídá potřebám dětí. Klíčová slova mateřská škola, jesle, legislativa, vývojová charakteristika dítěte, zralost
A graduation theses Maturity for Entry to Kindergarten (Problems with Integration of the Children which are younger than three Years into Kindergarten) maps out the situation from the point of view of children's maturity in various areas of biological and psycho-social development. The thesis, based on the research conclusions, points out risks of prefering of a society demand before children's needs. The theses, using foreign experience, proposes a solution which corresponds with children's needs. Keywords kindergarten, creche, legislation, development characteristics of child, maturity