Show simple item record

How to teach about holocaust
dc.contributor.advisorMíšková, Alena
dc.creatorHupková, Soňa
dc.date.accessioned2017-04-19T14:02:26Z
dc.date.available2017-04-19T14:02:26Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22092
dc.description.abstractRigorózní práci jsem nazvala " Jak vyučovat o holocaustu"- metodické náměty a věnuji se v ní v první řadě problematice zpřístupňování informací na toto téma. Práci jsem rozdělila na 2 části. V první části práce se věnuji metodikám, projektům a konceptům vyučování školských i mimoškolských institucí, které mají jako hlavní prioritu svého působení vyučování o Židech, židovské kultuře, diskriminaci, předcházení patologickým jevům ve společnosti a varování před uniformitou, která může za určitých okolností vést "totalitě". Soustředila jsem se na průzkum literatury věnované problematice holocaustu na trhu z hlediska její využitelnosti a také jsem se věnovala průzkumu učebnic vydaných před a po roce 1989 stejně jako jejich schopností zpřístupnit informace o holocaustu. V druhé, praktické části se věnuji otázce zájmu o problematiku výuky o holocaustu na VŠ v ČR a dotazníkové akci na třech různých středních školách, která mi poskytla základní rámec o tom, jak žáci vnímají problematiku holocaustu. Cíl mé práce je tedy jednoduchý a je možné jej shrnout do jedné otázky: "Jak vyučovat o problematice holocaustu na druhém stupni ZŠ a SŠ tak, aby žáci pochopili kontext, který toto téma obnáší, aby se v tématu orientovali, kriticky mysleli a dokázali svoje poznatky využít v praktickém životě tak, aby nedělali hanbu sobě a...cs_CZ
dc.description.abstractMy dissertation "How to teach Holocaust" is a theme very personal to me. I have selected it because of two reasons: First, it is actual over time and second, holocaust needs to be introduced into the current education. I focus predominantly on increasing accessibility of the information about holocaust and working with literature. As a future teacher working with literature is important to me. The thesis is composed from two sections: 1. Theoretical is focused on methodology, projects and concepts of teaching in schools and other institutions proposed to educate about Jews and their culture, and discrimination. Increasing knowledge about Jewish culture can prevent social deviations that could, under certain circumstances, lead to formation of totalitarian regimes. The current literature accessible on the market is also analyzed as well as the history textbooks published before 1989. 2. Practical section is dedicated to education of holocaust in Colleges in Czech Republic. It is based on author's personal experiences collected during her stay at three High Schools that provided her basic view about how the High School students are educated about holocaust. The aim ot the thesis is to provide a comprehensive guide for teaching of holocaust at the High School level leading the students to independent and criticalen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleJak vyučovat o holocaustucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-10
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81665
dc.title.translatedHow to teach about holocausten_US
dc.contributor.refereeParkan, František
dc.identifier.aleph001187350
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - dějepiscs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Historyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práci jsem nazvala " Jak vyučovat o holocaustu"- metodické náměty a věnuji se v ní v první řadě problematice zpřístupňování informací na toto téma. Práci jsem rozdělila na 2 části. V první části práce se věnuji metodikám, projektům a konceptům vyučování školských i mimoškolských institucí, které mají jako hlavní prioritu svého působení vyučování o Židech, židovské kultuře, diskriminaci, předcházení patologickým jevům ve společnosti a varování před uniformitou, která může za určitých okolností vést "totalitě". Soustředila jsem se na průzkum literatury věnované problematice holocaustu na trhu z hlediska její využitelnosti a také jsem se věnovala průzkumu učebnic vydaných před a po roce 1989 stejně jako jejich schopností zpřístupnit informace o holocaustu. V druhé, praktické části se věnuji otázce zájmu o problematiku výuky o holocaustu na VŠ v ČR a dotazníkové akci na třech různých středních školách, která mi poskytla základní rámec o tom, jak žáci vnímají problematiku holocaustu. Cíl mé práce je tedy jednoduchý a je možné jej shrnout do jedné otázky: "Jak vyučovat o problematice holocaustu na druhém stupni ZŠ a SŠ tak, aby žáci pochopili kontext, který toto téma obnáší, aby se v tématu orientovali, kriticky mysleli a dokázali svoje poznatky využít v praktickém životě tak, aby nedělali hanbu sobě a...cs_CZ
uk.abstract.enMy dissertation "How to teach Holocaust" is a theme very personal to me. I have selected it because of two reasons: First, it is actual over time and second, holocaust needs to be introduced into the current education. I focus predominantly on increasing accessibility of the information about holocaust and working with literature. As a future teacher working with literature is important to me. The thesis is composed from two sections: 1. Theoretical is focused on methodology, projects and concepts of teaching in schools and other institutions proposed to educate about Jews and their culture, and discrimination. Increasing knowledge about Jewish culture can prevent social deviations that could, under certain circumstances, lead to formation of totalitarian regimes. The current literature accessible on the market is also analyzed as well as the history textbooks published before 1989. 2. Practical section is dedicated to education of holocaust in Colleges in Czech Republic. It is based on author's personal experiences collected during her stay at three High Schools that provided her basic view about how the High School students are educated about holocaust. The aim ot the thesis is to provide a comprehensive guide for teaching of holocaust at the High School level leading the students to independent and criticalen_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV