Zobrazit minimální záznam

Multicultural Reality of High school Students in Prague. The influence of Sport in Multicultural Interaction.
dc.contributor.advisorFialová, Ludmila
dc.creatorMachotková, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-19T13:30:24Z
dc.date.available2017-04-19T13:30:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21978
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá chápáním multikulturního prostředí z hlediska středoškolských studentů v Praze a možnostmi, které se jim nabízí a vedou k poznávání jiných kultur, učí toleranci a vzájemnému respektu. Praha zde zastupuje světovou metropoli, v níž problém multikulturality sice zaostává v porovnání s jinými většími městy hlavně západní Evropy, ale stává se aktuálnější každým dnem. Zásadním bodem jsou dotazníky, jejichž hodnota spočívá v konkrétním vyjádření se cílové skupiny k problematice tématu, jejich pohledu na multikulturní svět a možnosti ovlivnění tohoto pohledu prostřednictvím sportu. Název: Multikulturní realita u středoškolských studentů v Praze. Vliv sportu v multikulturní interakci Cíle práce: Cílem je zjistit, jak se projevuje míra participace ve sportu ve vnímání multikulturního prostředí, a zda se sportující populace v tomto prostředí projevuje tolerantněji. Metoda: Výzkum byl proveden dotazníkovou metodou na pěti středních školách v Praze. Výsledky: Výstupy výzkumu hodnotí vliv sportu a tělesné výchovy v multikulturní společnosti a doporučují pohybové aktivity jako prostředek pro realizaci multikulturní výchovy. Klíčová slova: multikulturní výchova, pohybová aktivita, integrace, Rámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the perception of the multicultural environment from the point of view of high school students in Prague and it evaluates their opportunities which help them learn about different cultures, about how to be tolerant and behave respectfully to one another. Prague represents a metropolis where the problem of multiculturalism may not be as obvious as in other cities of the western Europe, but it becomes more significant day after day. The main focus is put on the questionnaires whose value is to be seen in the students' opinions about the topic, their view at the multicultural world and the possibilities of influencing this view by the means of sport. Title: Multicultural Reality of High School Students in Prague. The Influence of Sport in Multicultural Interaction Aims: This thesis found out how the frequency of participation in sport influences the perception of multicultural environment and if those who take part in sport more intensively behave more tolerantly in this environment. Method: The research was carried out by the means of questionnaires which were distrubuted to five high schools in Prague. Results: The results evaluate the influence of sport and physical education on multicultural society and recommend physical activities as a means of multicultural education. Key...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleMultikulturní realita u středoškolských studentů v Praze. Vliv sportu v multikultuní interakci.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-04-20
dc.description.departmentPedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId29982
dc.title.translatedMulticultural Reality of High school Students in Prague. The influence of Sport in Multicultural Interaction.en_US
dc.contributor.refereePotměšil, Jaroslav
dc.identifier.aleph001363407
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazyken_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - anglický jazyken_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá chápáním multikulturního prostředí z hlediska středoškolských studentů v Praze a možnostmi, které se jim nabízí a vedou k poznávání jiných kultur, učí toleranci a vzájemnému respektu. Praha zde zastupuje světovou metropoli, v níž problém multikulturality sice zaostává v porovnání s jinými většími městy hlavně západní Evropy, ale stává se aktuálnější každým dnem. Zásadním bodem jsou dotazníky, jejichž hodnota spočívá v konkrétním vyjádření se cílové skupiny k problematice tématu, jejich pohledu na multikulturní svět a možnosti ovlivnění tohoto pohledu prostřednictvím sportu. Název: Multikulturní realita u středoškolských studentů v Praze. Vliv sportu v multikulturní interakci Cíle práce: Cílem je zjistit, jak se projevuje míra participace ve sportu ve vnímání multikulturního prostředí, a zda se sportující populace v tomto prostředí projevuje tolerantněji. Metoda: Výzkum byl proveden dotazníkovou metodou na pěti středních školách v Praze. Výsledky: Výstupy výzkumu hodnotí vliv sportu a tělesné výchovy v multikulturní společnosti a doporučují pohybové aktivity jako prostředek pro realizaci multikulturní výchovy. Klíčová slova: multikulturní výchova, pohybová aktivita, integrace, Rámcový vzdělávací programcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the perception of the multicultural environment from the point of view of high school students in Prague and it evaluates their opportunities which help them learn about different cultures, about how to be tolerant and behave respectfully to one another. Prague represents a metropolis where the problem of multiculturalism may not be as obvious as in other cities of the western Europe, but it becomes more significant day after day. The main focus is put on the questionnaires whose value is to be seen in the students' opinions about the topic, their view at the multicultural world and the possibilities of influencing this view by the means of sport. Title: Multicultural Reality of High School Students in Prague. The Influence of Sport in Multicultural Interaction Aims: This thesis found out how the frequency of participation in sport influences the perception of multicultural environment and if those who take part in sport more intensively behave more tolerantly in this environment. Method: The research was carried out by the means of questionnaires which were distrubuted to five high schools in Prague. Results: The results evaluate the influence of sport and physical education on multicultural society and recommend physical activities as a means of multicultural education. Key...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.identifier.lisID990013634070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV