Zraková terapie v raném a předškolním věku
Visual therapy in the early and pre-school age.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21856Identifikátory
SIS: 74040
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
1. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své diplomové práci se zabývám zrakovou terapií v raném a předškolním věku. V teoretické části vysvětluji jednotlivé pojmy týkající se oblasti zrakové terapie, zrakových funkcí a zrakového vnímání. Dále se zmiňuji o zařízeních, která mají ve své péči děti se zrakovým postižením v raném věku. V praktické části diplomové práce se zabývám dostupností pomůcek pro slabozraké děti v předškolním věku. Srovnávám situaci dětí ve speciálních mateřských školách s dětmi integrovanými a dětmi, které mateřskou školu nenavštěvují. Zjišťuji, jak jsou dětem zpřístupněné běžné tištěné informace a jaké pomůcky jsou nejčastěji používány.
In my dissertation, I adress problems of vision therapies in early and preschool age of children. I am explaining each single term related to some kinds of vision therapies, sight perception and sight functions in the theoretical part. I also mention facilities for disabled children of preschool age. In the practical part of my dissertation, I adress accessability to aids for visually handicapped children in preschool age. I am comparing situation of children in special preschools with children being integrated and children, which do not go to preschool. I am trying to find out, how common printed informations are available and which aids are used most.