Všeobecná a speciální výkonnost žáků atletických sportovních tříd
General and specific motoric efficiency of students attending sport athletic classes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21117Identifikátory
SIS: 36611
Kolekce
- Kvalifikační práce [8839]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vystrčilová, Martina
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Atletika
Datum obhajoby
4. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název práce: Všeobecná a speciální pohybová výkonnost žáků atletických sportovních tříd Cílem práce bylo zjištění vývoje všeobecné a speciální pohybové výkonnosti žáků atletické sportovní třídy od 6. do 9. ročníku a dále zjistit rozdíly mezi výkonností chlapců a dívek a velikostí přírůstků výkonnosti v jednotlivých ročnících. Ke zjištění vývoje pohybové výkonnosti jsme vybrali výsledky některých testů, kterými byli žáci sportovních tříd testováni. Hypotéza, že speciální a všeobecná pohybová výkonnost žáků sportovní třídy se bude rovnoměrně zvyšovat, se zcela nepotvrdila. Velký nárůst výkonnosti sice nastal nejvýrazněji mezi 6. a 7. třídou, ale přírůstky výkonnosti byly jinak individuální dle pohlaví i druhu schopností. Například u chlapců se objevil výrazný nárůst výkonnosti u schopností silových od 7. třídy, což potvrdilo další hypotézu, že se výkonnost chlapců bude zvyšovat rychleji než výkonnost dívek. Na tento jev mohou mít vliv různé faktory, jedním z nich je i nástup pubescence a s ní související fyziologické i psychologické změny organismu. Klíčová slova: atletika, všeobecná a speciální pohybová výkonnost, sportovní třídy
Name of work: General and specific motoric efficiency of students attending sport athletic classes The aims of this work were to identify developments of general and specific motoric efficiencies of students attending sport athletic classes between 6th and 9th year, and also to determine differences between efficiencies of boys and girl, as well as the addition of efficiencies in each year. Results of certain tests, by which students of the sport classes had been tested, were used to identify the developments of the motoric efficiencies. The hypothesis, that the specific and general motoric efficiency of the students attending the sport classes rises evenly, were not proved in particular. A large increase in efficiency occurred between 6th and 7th year; however, the additions of efficiencies were individual according to the sex and also the type of the skills. For instance, a distinctive growth of efficiency at the strenght skills appeared in boys from 7th year which confirmed a further hypothesis that the efficinecy of boys increases faster than the efficiency of girl. A wide range of factors can influence this effect, including the beginning of pubescence as well as the related physical and psychological changes in an organism. Key words: athletics, general and specific motoric efficiency, sport...