Zdravý životní styl a estetično pro žáky 4. a 5. třídy
Healthy Life Style and Table Manners of Students from 4th and 5th Grade of Elementary School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21027Identifiers
Study Information System: 72015
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Zvírotský, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Zdravý životní styl a estetično pro žáky 4. a 5. třídy ABSTRAKT: Tato práce se snaží řešit otázku zdravého životního stylu a estetična u žáků 4. a 5. třídy. V teoretické části se snažím ukázat, co a proč by žáci měli znát a jak se tomuto tématu staví RVP. Následuje výzkumná část, kde zkoumám, co žáci z tohoto tématu znají a zda své informace dokáží využít. Jako poslední zde navrhuji program na jeden a půl roku, ve kterém žáci teoreticky i prakticky získávají informace z těchto oblastí: zdravá strava, estetika stolování, pohyb a sport, hygiena a móda. Na závěr předvádím některé odučené a upravené lekce projektu a celkové vyhodnocení projektu. KLÍČOVÁ SLOVA: Zdraví životní styl, estetika, sport, hygiena, móda
Healthy life style and table manners of students from 4lh and 5th grade of elementary school SUMMARY: This diploma thesis is dealing with question of healthy life style and aesthetic of students from 4th and 5lh grade of elementary school. In theoretical part I am trying to show what and why should students know about this topic and how is RVP dealing with it. In the following experimental part I examine what students know from this topic and if they are able to use the information. In last part I am suggesting programme for one and half year in which students gain theoretical and practical knowledge from fields such as: healthy food, aesthetics of dining, exercise and sport, hygiene and fashion. Finally, I will be reviling some of the taught and amended lessons of the project. The total evaluation of the project concludes the paper. KEYWORDS: Healthy life style, aesthetics, sport, hygiene, fashion