Kázeňské problémy ve výuce začínajících učitelů
Discipline problems in begineer's teaching
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21025Identifiers
Study Information System: 70751
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Stará, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zabývá se problematikou kázně ve výuce začínajících učitelů. Teoretická část objasňuje význam termínu školní kázeň a popisuje příčiny nekázně. Věnuje se strategiím pro předcházení nežádoucímu chování a možnostem jeho řešení. V diplomové práci je rovněž prezentován realizovaný výzkum, jehož cílem je především zjistit pohled učitelů na nekázeň a zmapovat jejich postupy při předcházení nekázni a jejím řešení.
The thesis has both, theoretical and research character. It is focused on the problems connected with discipline in beginner's teaching. The theoretical part clarifes the term of school discipline and describes its causes. There are presented strategies of discipline prevention and ways of discipline solutions. The empirical part describes a research that was aimed to find out teacher's view on indiscipline and it was intended to teacher's ways of prevention of indiscipline and their solutions.