Rozvoj fanouškovské komunity vybraného ženského fotbalového týmu pomocí sociálních sítí
Development of the fan community of the chosen women's football team through social media
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203190Identifikátory
SIS: 273714
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaprálková, Michaela
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
10. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Marketing sportu, marketingový výzkum, fanouškovská základna, aktivace fanoušků, sociální média, CPMKlíčová slova (anglicky)
Sports marketing, marketing research, fan base, fan activation, social media, CPMNázev: Rozvoj fanouškovské komunity vybraného ženského fotbalového týmu pomocí sociálních sítí Cíle: Cílem bakalářské práce je zhodnotit současnou komunikační strategii vybraného ženského fotbalového týmu na sociálních sítích a na základě zjištěných poznatků navrhnout konkrétní doporučení pro její zlepšení s cílem posílit fanouškovskou komunitu a zvýšit její angažovanost. Metody: Pro splnění cíle byla využita kombinace kvalitativních a kvantitativních metod. Proběhla obsahová analýza příspěvků klubu na sociálních sítích Instagram, Facebook a X. Komunikace klubu byla následně porovnána s konkurenčními týmy pomocí konkurenční profilové matice (CPM). Dále byly provedeny polostrukturované rozhovory s osmi respondenty (fanoušky a fanynkami), jejichž výpovědi přinesly hlubší vhled do vnímání a očekávání publika. Výsledky: Výzkum ukázal, že komunikace klubu působí profesionálně a konzistentně, ale postrádá osobní, zákulisní a interaktivní obsah, který by posílil vztah s fanoušky. Fanoušci vyjádřili zájem o autentičtější sdílení života hráček a větší zapojení publika. Na základě zjištění byla navržena konkrétní opatření - například zapojení hráček jako ambasadorek, rozšíření na platformu TikTok a tvorba emočně laděného obsahu reflektujícího hodnoty ženského fotbalu. Navržená strategie odpovídá možnostem...
Title: Development of the fan community of the chosen women's football team through social media Objectives: The objective of this bachelor's thesis is to evaluate the current communication strategy of a chosen women's football team on social media and, based on the findings, propose specific recommendations for its improvement with the goal of strengthening the fan community and increasing its engagement. Methods: To achieve the objective, a combination of qualitative and quantitative methods was used. A content analysis of the club's posts on social media platforms Instagram, Facebook, and X was conducted. The club's communication was subsequently compared with that of competing teams using a Competitive Profile Matrix (CPM). In addition, semi-structured interviews were carried out with eight respondents (male and female fans), whose insights provided a deeper understanding of audience perceptions and expectations. Results: The research showed that the club's communication appears professional and consistent, but lacks personal, behind-the-scenes, and interactive content that could strengthen the relationship with fans. Supporters expressed interest in more authentic sharing of the players' lives and greater audience involvement. Based on the findings, specific measures were proposed-such as...
