Mapování stakeholderů vybraného sportovního svazu
Stakeholder mapping of the specific sports association
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202835Identifikátory
SIS: 268771
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opelík, Daniel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
8. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
stakeholder, sportovní organizace, kvalitativní šetření, identifikace stakeholderůKlíčová slova (anglicky)
stakeholder, sport organizations, qualitative research, stakeholder identificationNázev: Mapování stakeholderů vybraného sportovního svazu Cíle: Cílem diplomové práce je na základě identifikace, popisu a analýzy stakeholderů zmapovat vztahy vybraného sportovního svazu s těmito stakeholdery. Dílčími cíli jsou zhodnocení očekávání stakeholderů vůči vybranému sportovnímu svazu, rozlišení interních a externích stakeholderů a určení jejich postavení pomocí vizuálních nástrojů, jako jsou mapy vztahů, model tří atributů dle Mitchella a matice Power-Interest. Metody: Pro sběr dat byly zvoleny kvalitativní metody, konkrétně polostrukturované rozhovory, skupinové diskuse a analýza interních dokumentů svazu. Rozhovory a diskuse byly vedeny s vybranými zástupci stakeholderů napříč organizační strukturou. Analýza dokumentů vycházela ze stanov a veřejně dostupných podkladů. Výsledky: Bylo identifikováno více než 40 stakeholderů vybraného sportovního svazu, kteří se liší typem vztahu k organizaci, mírou vlivu i konkrétními očekáváními. Analýza ukázala rozdíly mezi formálním vymezením stakeholderů v dokumentech a jejich reálným vnímáním ze strany respondentů. Výstupem jsou čtyři vizuální mapy, které zachycují síť vztahů i rozdělení aktérů podle jejich postavení. Aplikace modelu tří atributů dle Mitchella ukázala, že pouze malá část stakeholderů disponuje současně mocí, legitimitou a...
Title: Stakeholder mapping of the selected sports association Targets: The aim of the thesis is to map the relations of the selected sports organization with these stakeholders based on identification, description and analysis of stakeholders. The sub-objectives are to assess the expectations of the stakeholders towards the selected sports organization, to differentiate between internal and external stakeholders and to determine their position using visual tools such as relationship maps, Mitchell's three attributes model and the Power-Interest matrix. Methods: Qualitative methods were chosen for data collection, namely semi- structured interviews, group discussions and analysis of internal documents of the organization. Interviews and discussions were conducted with selected stakeholder representatives across the organisational structure. The document analysis was based on the constitution and publicly available documents. Results: More than 40 stakeholders of the selected sports organization were identified, differing in the type of relationship with the organisation, level of influence and specific expectations. The analysis showed differences between the formal definition of stakeholders in the documents and their actual perception by the respondents. The results are four visual maps that show...
