Strategie budování značky vybraného českého sportovce
Branding strategy of a selected Czech athlete
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202774Identifikátory
SIS: 273445
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čáslavová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
8. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sportovní značka, osobnost značky, image značky, archetyp, model image značek sportovcůKlíčová slova (anglicky)
sports brand, brand personality, brand image, archetype, model of athlete brand imageNázev: Strategie budování značky vybraného českého sportovce Cíle: Cílem diplomové práce je návrh strategie budování značky vybraného českého sportovce na základě komplexní analýzy image značky. Tato komplexní analýza vede k určení archetypu značky a následně je archetyp porovnán s archetypem sportovce určeným v bakalářské práci Archetypy TOP 10 českých sportovců (2023). Na základě analýzy je určena vhodná strategie pro další rozvoj této značky. Strategie doporučuje konkrétní kroky, které vedou k posílení sportovcovy pozice na trhu a zvýšení atraktivity pro sponzory a fanoušky. Výzkum image značky je proveden u konkrétní cílové skupiny - české generace Z. Metody: Diplomová práce obsahuje několik různých metod. Nejprve je využita kombinace kvantitativního výzkumu s prvky kvalitativních metod, díky kterým získáme primární data, která poskytují informace o image značky sportovce. Konkrétně se jedná o metodu elektronického dotazování, přičemž je zde potřeba většího počtu respondentů generace Z. Elektronický dotazník obsahuje přímé otázky testující vhodnost cílové skupiny (demografické údaje) a přímé otázky vycházející ze komplexní analýzy image značky sportovce. K vyhodnocení otázek vycházející ze škály image značky sportovce jsou použity statistické metody. Následuje interpretace dat a komparace...
Title: Branding strategy of a selected Czech athlete Objectives: The aim of the thesis is to propose a branding strategy for a selected Czech athlete based on a comprehensive brand image analysis. This complex analysis leads to the determination of the brand archetype and then the archetype is compared with the archetype of the athlete determined in the bachelor thesis Archetypes of TOP 10 Czech Athletes (2023). Methods: Based on the analysis, a suitable strategy for further development of the brand is determined. The strategy recommends specific steps that lead to strengthening the athlete's position on the market and increasing attractiveness for sponsors and fans. The brand image research is conducted with a specific target group - the Czech Generation Y. The thesis includes several different methods. First, a combination of quantitative research with elements of qualitative methods is used to obtain primary data that provide information about the brand image of the athlete. Specifically, this is an electronic survey method, and there is a need for a larger number of Generation Y respondents. The electronic questionnaire includes direct questions testing the suitability of the target group (demographics) and direct questions based on the athlete brand image scale. Statistical methods are used to...
