Anxiety Among English Language Teaching Students During Teaching Practice
Úzkost studentů učitelství anglického jazyka během pedagogické praxe
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202519Identifikátory
SIS: 244211
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Králová, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
studenti učitelství anglického jazyka, studenti turecké university, úzkost z výuky cizího jazyka, pedagogická praxe, vzdělávání učitelůKlíčová slova (anglicky)
English Language Teaching students, Turkish university students, foreign language teaching anxiety, teaching practice, teacher educationPřestože počet učitelů angličtiny, pro které angličtina není mateřským jazykem (NNEST), celosvětově stále roste, většina výzkumů v oblasti jazykového vzdělávání se nadále zaměřuje primárně na studenty, nikoliv na samotné učitele. Tato studie si klade za cíl prozkoumat zdroje a povahu úzkosti spojené s výukou u budoucích učitelů anglického jazyka během jejich povinné pedagogické praxe, a přispět tak k omezenému počtu studií zaměřených na afektivní faktory v přípravě učitelů. Studie byla provedena s deseti studenty závěrečného ročníku oboru anglického jazyka na Anadolu University v Eskişehiru v Turecku, kteří v době sběru dat absolvovali svou povinnou výuku na školách. Byl použit kvalitativní přístup a data byla získána pomocí pěti polostrukturovaných otázek v rozhovoru. Tematická analýza odhalila klíčová témata, jako jsou úzkost z pozorování, jazyková nejistota, úzkost spojená s řízením třídy, proměna profesní identity, strategie zvládání stresu, role podpůrných systémů a střet idealismu s realitou. Zjištění naznačují, že úzkost hraje významnou roli ve formování zkušeností a profesního rozvoje budoucích učitelů, zejména pokud jde o sebedůvěru, výkon ve třídě a sebehodnocení. Studie končí doporučeními pro zlepšení vzdělávacích programů učitelů skrze cílenou práci s emocemi, posílení mentoringu,...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Motivace k učitelské profesi
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZávůrková, Eva (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato práce se zabývá motivací k učitelské profesi. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část shrnuje problematiku učitelské profese a motivace k ní. Cílem empirické části je výzkumná analýza zaměřená na pohled respondentů ... -
Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLinger, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 17. 1. 2022Diplomová práce na téma Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd se dělí do dvou částí. První část je teoretická, ve které autor podrobně definuje teoretické didaktické ... -
Vývoj forem a metod výuky textilních řemeslných technik na Vyšší odborné škole textilních řemesel a Střední umělecké škole textilních řemesel.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHanilcová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 20. 1. 2025In my diploma thesis I would like to deal with development of forms and methodology of textile craft techniques applied at Development of forms and methods of teaching textile craft techniques at the Higher Vocational ...
