Využití eye-trackingu při analýze nákupního chování na e-shopu se sportovním vybavením
Utilizing Eye-Tracking to Analyse Shopping Behavior on an Online Sports Equipment Store
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202094Identifikátory
SIS: 273016
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rusek, Martin
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
1. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
eye-tracking, Decathlon, neuromarketing, webové stránky, e-shopKlíčová slova (anglicky)
eye-tracking, Decathlon, neuromarketing, website, e-shopNázev: Využití eye-trackingu při analýze nákupního chování na e-shopu se sportovním vybavením Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zhodnotit použitelnost webových stránek Decathlonu při vyhledávání dvou produktů na základě eye trackingového výzkumu. Metody: V bakalářské práci byla použita metoda eye-trackingu. K výzkumu byla využita eye-trackingová sada od společnosti Tobii, která se skládá z hardwaru a softwaru. Software Tobii Pro Lab byl využit k získání a analýze dat. Výsledky: Z výsledků vyplynulo, že web firmy Decathlon lze označit jako velmi dobře použitelný, kdy šest ze šesti respondentů produkty úspěšně vyhledalo za dobrý čas. Přitom ani jeden z respondentů nevyužil vyhledávací pole. Celkové rozvržení webu lze označit jako přehledné a systematické. Podporuje snadnou orientaci uživatele pomocí dobře členěných kategorií a dobře situovaného filtračního systému. Klíčová slova: eye-tracking, Decathlon, neuromarketing, webové stránky, e-shop
Title: Utilizing Eye-Tracking to Analyze Shopping Behavior on an Online Sports Equipment Store Objectives: The main objective of the bachelor's thesis is to evaluate the usability of Decathlon's website when searching for two products based on eye-tracking research. Methods: The eye-tracking method was used in the bachelor's thesis. The research used an eye-tracking set from Tobii, which consists of hardware and software. Tobii Pro Lab software was used to acquire and analyse data. Results: The results showed that the Decathlon website has very good usability, all six respondents successfully found the products within a reasonable time. None of the respondents used the search field. The overall layout of the website is clear and systematic, supporting easy user navigation through well-organized categories and a well-positioned filtering system. Keywords: eye-tracking, Decathlon, neuromarketing, website, e-shop
