Motivace studentů a absolventů studijních programů Všeobecné ošetřovatelství a Pediatrické ošetřovatelství k dalšímu vzdělávání
Motivation of students a graduates of General Nursing and Pediatric Nursing study programs to further education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/201958Identifikátory
SIS: 270045
Kolekce
- Kvalifikační práce [1914]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Hana
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Pediatrické ošetřovatelství
Katedra / ústav / klinika
Ústav ošetřovatelství
Datum obhajoby
5. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Profesní růst, Odborný rozvoj, Celoživotní učení, Kariérní perspektivy, Kompetence sester a jejich rozvoj, Osobní motivace, Flexibilní vzdělávací možnosti, Aktualizace znalostí, Všeobecná sestra, Dětská sestraKlíčová slova (anglicky)
Professional growth, Professional development, Lifelong learning, Career prospects, Competence of nurses and their development, Personal motivation, Flexible educational options, Knowledge update, General nurse, Childen's nurseTématem předložené bakalářské práce je motivace studentů a absolventů studijních programů Všeobecné a pediatrické ošetřovatelství k dalšímu vzdělávání Cíle: Cílem této práce je zjistit, jak studenti a absolventi uvedených studijních programů vnímají další vzdělávání během profesního života, jaké motivační faktory mohou podpořit účast v programech celoživotního učení a jaké demotivační faktory je naopak od dalšího vzdělávání odrazují. Metody: Studentům a absolventům uvedených studijních programů 2. lékařské fakulty Univerzity Karlovy byl elektronickou formou rozeslán dotazník obsahující 17 otázek. Celkem bylo osloveno 229 respondentů (154 studentů a 75 absolventů) a navrátilo se 115 vyplněných dotazníků. Ke statistickému zpracování dat byla využita neparametrická statistická metoda Pearsonův Chí- kvadrát. Výsledky: Výsledky práce jsou přehledně uvedeny a rozebrány v empirické části textu. Vyplývá z nich, že pro většinu dotazovaných je nejvýznamnějším motivačním faktorem vyšší finanční ohodnocení a zájem o zvolený obor. Nejzásadnějším demotivačním faktorem je nedostatek času a rovněž nedostatečné finanční ohodnocení. Závěry: Studenti i absolventi si ve většině případů uvědomují nepostradatelnost dalšího vzdělávání ve zdravotnictví. Pokud by měli vybrat některou z forem dalšího vzdělávání, nejčastěji...
The topic of the submitted bachelor's thesis is the motivation of students and graduates of the study programs General and Pediatric Nursing for further education. Objectives: The aim of this thesis is to determine how students and graduates of the mentioned study programs perceive further education during their professional lives, what motivational factors can support participation in lifelong learning programs and what demotivational factors, on the contrary, discourage them from further education. Methods: A questionnaire containing 17 questions was sent electronically to students and graduates of the mentioned study programs of the 2nd Faculty of Medicine of Charles University. A total of 229 respondents (154 students and 75 graduates) were addressed and 115 completed questionnaires were returned. The non- parametric statistical method Pearson's Chi-square was used for statistical data processing. Results: The results of the thesis are clearly presented and analyzed in the empirical part of the text. It follows from them that for the majority of respondents, the most important motivating factor is higher financial remuneration and interest in the chosen field. The most important demotivating factor is the lack of time and also insufficient financial remuneration. Conclusions: Students and...
