Znalosti první pomoci studentů maturitních ročníků odborné střední školy
First Aid Knowledge of Final Year Students at a Vocational Secondary School
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/201311Identifikátory
SIS: 273404
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Malá, Michaela
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
25. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
úroveň vědomostí, závěrečné ročníky, hodnocení úrovně, specializovaná střední škola, první pomocKlíčová slova (anglicky)
level of knowledge, Final years level assesment, Specialized secondary school, First aidNázev: Znalosti první pomoci studentů maturitních ročníků odborné střední školy Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit celkovou úroveň teoretických znalostí studentů maturitních ročníků vybrané střední školy Metody: V této práci bylo využito anonymní dotazníkové šetření. Dotazník se skládal z 20. otázek, z čehož 2. otázky byly zjišťovací a ostatních 18 otázek se týkalo teoretických znalostí z první pomoci. Skupina respondentů se skládala z 86 studentů z maturitních ročníků ze Střední odborné školy strojní a elektrotechnické v Českých Budějovicích. Tento počet představuje 92 % studentů z maturitních ročníků v roce 2024/2025. Výsledek: Na základě anonymního šetření byly zjištěny velké rozdíly v počtu správných odpovědí mezi otázkami s nejmenším a největším počtem správných odpovědí. Ze všech respondentů celkem 70 % z nich absolvovalo nějakou výuku, nebo kurz první pomoci. Dále můžeme konstatovat, že průměrné procento znalostí studentů u všech otázek je 61,36 %, není dostačující. KLÍČOVÁ SLOVA Úroveň vědomostí Závěrečné ročníky Hodnocení úrovně Specializovaná střední škola První pomoc
Title: First Aid Knowledge of Final Year Students at a Vocational Secondary School Objectives: The main objective of this thesis was to determine the overall level of theoretical knowledge of final year students Methods: An anonymous survey was used in this thesis. The survey consisted of 20 questions, of which 2 were introductory questions and the remaining 18 questions concerned theoretical knowledge of first aid. The respondent group consisted of 86 final year students from the Secondary Vocational School of Mechanical Engineering and Electrical Engineering in České Budějovice. This number represents 92 % of the final year students in the academic year 2024/2025. Results: Based on the anonymous survey, significant differences were found in the number of correct answers between the questions with the highest and lowest percentage success rates. Out of all respondents, a total of 70% had completed some first aid training or course. Furthermore, it can be stated that the average percentage of correct answers across all questions, which is 61,36 %, is not sufficient. KEYWORDS Level of knowledge Final years Level assessment Specialized secondary school First aid
