Sebedůvěra studentů a absolventů k výuce tělesné výchovy u dětí po transplantaci kostní dřeně
Self-efficacy of students and graduates in teaching physical education to children after bone marrow transplantation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/201184Identifikátory
SIS: 271958
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlová, Ilona
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
25. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Leukémie, psychický stav, psychomotorika, registr dárců, aplikované pohybové aktivityKlíčová slova (anglicky)
Leukemia, mental state, psychomotorics, donor registry, adapted physical activitiesNázev bakalářské práce: Sebedůvěra studentů a absolventů k výuce tělesné výchovy u dětí po transplantaci kostní dřeně Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je posoudit míru self-efficacy studentů a absolventů oborů zaměřených na práci s jedinci se specifickými potřebami ve vztahu k začlenění žáka po transplantaci kostní dřeně do výuky tělesné výchovy na střední škole. Zaměřuje se především na jejich schopnost reagovat na zdravotní omezení a vytvářet bezpečné prostředí pro pohybové aktivity. Metodika: K výzkumu byl použit standardizovaný dotazník SE-PETE-D (Block et al., 2013). Sběr dat proběhl v březnu 2025 a zúčastnilo se ho 40 studentů a absolventů oborů Aplikovaná tělesná výchova a příbuzných směrů a věkové rozmezí dotazovaných bylo určeno na 18-90 let. Dotazník byl distribuován elektronicky a data byla analyzována kvantitativně i kvalitativně se zaměřením na míru sebedůvěry a připravenosti respondentů. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že většina respondentů si je svými kompetencemi k výuce tělesné výchovy u žáků se specifickými potřebami jistá pouze částečně. Převážná část vykazovala střední až vysokou míru sebedůvěry, což naznačuje, že respondenti nepociťují zcela pevné přesvědčení o své připravenosti, ale zároveň se necítí nejistí. Jejich sebedůvěra se tedy pohybuje spíše ve středním pásmu, bez...
Name of bachelor's thesis: Self-efficacy of students and graduates in teaching physical education to children after bone marrow transplantation Goal of the work: The main goal of this bachelor's thesis is to assess the level of self-efficacy among students and graduates of study programs focused on working with individuals with special needs in relation to the inclusion of a student after bone marrow transplantation in physical education classes at secondary schools. The focus is primarily on their ability to respond to health-related limitations and to create a safe and supportive environment for physical activity. Methods: The research was conducted using the standardized SE-PETE-D questionnaire (Block et al., 2013). Data collection took place in March 2025 and involved 40 participants-students and graduates of Adapted Physical Activity and related study programs. The age range of respondents was 18-90 years. The questionnaire was distributed electronically, and the collected data were analyzed both quantitatively and qualitatively, with emphasis on the level of self-efficacy and preparedness of the respondents. Results: The results indicate that most respondents feel only partially confident in their competencies to teach physical education to students with special needs. The majority showed a...
