Povědomí veřejnosti o inkluzi žáků s PAS na základních a středních školách
Public awerness of autism spectrum disorder inclusion in primary and secondary schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/201043Identifikátory
SIS: 271518
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jasanská, Kateřina
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Katedra společenskovědního základu v kinantropologii
Datum obhajoby
24. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Porucha autistického spektra, inkluze, výuka, sport, žák, dítěKlíčová slova (anglicky)
Autism spectrum disorder, inclusion, education, sport, student, childNázev: Povědomí veřejnosti o inkluzi žáků s PAS na základních a středních školách Cíle: Cílem této práce je zjistit míru povědomí veřejnosti o oblasti vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra. Dále se věnuje identifikací problémů či obtíží, se kterými se žáci s poruchami autistického spektra mohou ve školním prostředí setkat. Dále pak porovnává odpovědi veřejnosti a pedagogů. Metody: Výzkum byl realizován formou anonymního online dotazníkového šetření o 24 otázkách, kterého se účastnili pouze zletilí respondenti. Celkem se zúčastnilo 79 respondentů, kteří byli vybráni účelově, podle ochoty vyplnit dotazník. Dotazovaní byli z různých krajů i různých věkových kategorií. Výsledky: Výsledky dotazníku ukazují, že respondenti mají dobré znalosti nejen o poruchách autistického spektra, jejich projevech a příčinách, ale také o možnostech jejich začleňování a inkluze. Toto zjištění podporují odpovědi na jednotlivé dotazníkové otázky. Klíčová slova: Porucha autistického spektra, inkluze, výuka, sport, žák, dítě
Title: Public awareness of inclusion of pupils with PAS in primary and secondary schools Aims: The aim of this study is to determine the level of public awareness of the education of pupils with autism spectrum disorders. It also aims to identify the problems or difficulties that pupils with autism spectrum disorders may encounter in the school environment. It then compares the responses of the public and educators. Methods: The research was carried out in the form of an anonymous 24-question online survey, in which only adult respondents participated. A total of 79 respondents participated, who were selected purposively according to their willingness to complete the questionnaire. The respondents were from different regions and different age categories. Results: The results of the questionnaire show that the respondents have a good knowledge not only about autism spectrum disorders, their manifestations and causes, but also about the possibilities of their inclusion. This finding is supported by the responses to the individual survey questions. Key words: Autism spectrum disorder, inclusion, education, sport, pupil, child
