Dopad dopingu na značku sportovce
The impact of doping on an athlete's brand
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196625Identifikátory
SIS: 259966
Kolekce
- Kvalifikační práce [8918]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kadeřábková, Aneta
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
22. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Doping, Značka sportovce, Image značky, Dopingový skandálKlíčová slova (anglicky)
Doping, Athlete brand, Brand image, Doping scandalNázev: Dopad dopingu na značku sportovce Cíl: Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem ovlivňuje dopingový prohřešek sportovce ve všech ohledech. Tedy jaký bude mít dopingový prohřešek dopad na značku sportovce, na jeho vztahy s ostatními sportovci a jeho fanoušky a v neposlední řadě jaký bude mít dopingový prohřešek dopad na profesionální kariéru sportovce, co se týče právních záležitostí jako jsou zákazy činnosti, nebo vyloučení ze soutěží, popřípadě odebrání již vyhraných cen. Metody: V této práci je použit kvalitativní výzkum v podobě polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumu se účastnili čtyři respondenti, z toho tři jsou zaměstnanci zastřešujících sportovních organizací a jeden bývalý sportovec. Výsledky: Výsledek je porozumění problematice dopingu ve sportu a jeho dopadu na značku sportovce. Dopingový skandál, i nevědomý, představuje obrovské riziko pro značku sportovce. Jak teoretické, tak i praktické poznatky potvrzují tuto hrozbu, a to zejména z pohledu ztráty důvěry veřejnosti, která je velmi náchylná, zvláště v dnešní době, k rychlé změně názoru o daném sportovci. Což nutí i finanční partnery sportovce s ním rozvázat spolupráci. KLÍČOVÁ SLOVA Doping, Značka sportovce, Image značky, Dopingový skandál
Title: The impact of doping on an athlete's brand Objective: The aim of this bachelor thesis is to investigate how doping offences affect athletes in all aspects. That is to say, what impact will a doping violation have on an athlete's brand, on his relationships with other athletes and his fans and finally what impact will a doping violation have on an athlete's professional career in terms of legal issues such as bans or exclusion from competitions or withdrawal of prizes already won. Methods: This thesis employs qualitative research in the form of semi-structured interviews with three employees of umbrella sports organisations and one former athlete. The data collected was then generalised and compared with each other and with the theoretical part. Results: The result is an understanding of the issue of doping in sport and its impact on the athlete's brand. A doping scandal, even an unwitting one, poses a huge risk to an athlete's brand. Both theoretical and practical evidence confirms this threat, especially in terms of loss of public trust, which is very susceptible, particularly nowadays, to a rapid change of opinion about a given athlete. This also forces the athlete's financial partners to break off their cooperation with the athlete. KEYWORDS Doping, Athlete brand, Brand image, Doping scandal