Vnímání sportovní reklamy v Extralize ledního hokeje fanoušky vybraného hokejového klubu
Perception of sports advertising in the Ice Hockey Extraliga by fans of the selected ice hockey club
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192538Identifiers
Study Information System: 258818
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Opelík, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Management tělesné výchovy a sportu
Department
Department of Sport Management
Date of defense
22. 8. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing, reklama, sponzoring, sportovní reklama v ledním hokeji, sponzoring ledního hokeje, partnerstvíKeywords (English)
marketing, advertisement, sponsoring, sports advertising in ice hockey, sponsoring ice hockey, partnershipAutor: Barbora Denková Název: Vnímání sportovní reklamy v Extralize ledního hokeje fanoušky vybraného hokejového klubu Cíl: Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo prověřit prostřednictvím dotazníkového šetření vnímání sportovní reklamy ze strany fanoušků, tzn. zda reklamy partnerů vybraného českého extraligového hokejového klubu, které jsou umístěné na vybavení hráčů a na plochách stadionu, postřehnou v průběhu zápasu a dokážou si je později vybavit. V rámci hlavního cíle jsem dále zkoumala, zda existuje nějaký rozdíl v tom, jak si lidé jednotlivých pohlaví těchto reklam všímají. Jestli muži věnují takovým reklamám větší pozornost než ženy nebo naopak a jaký je rozdíl ve vnímání zmíněných reklam mezi fanoušky vybraného hokejového klubu, fanoušky jiného hokejového klubu a nefanoušky. Zaměřila jsem se také na to, jakým způsobem diváci reklamy vnímají a jestli je neomezují při sledování hry. Posledním cílem mého výzkumu bylo s pomocí respondentů identifikovat ta místa na stadionu či na vybavení hráčů, kterých si diváci nejvíce všímají a jsou tak nejvhodnější pro umístění sportovní reklamy. Metody: Metodou kvantitativního výzkumu je dotazník, který zkoumá, zda si fanoušci hokejové Sparty všímají sportovních reklam jak umístěných na plochách stadionu, tedy na ledové ploše, na mantinelech, za brankou či...
Author: Barbora Denková Title: Perception of sports advertising in the Ice Hockey Extraliga on fans of the selected ice hockey club Objectives: The main aim of my bachelor thesis was to examine the fans' perception of sports advertising through a questionnaire survey, i.e. whether the advertisements of the partners of a selected Czech ice hockey club, which are placed on the players' equipment and stadium surfaces, are perceived duringthe match and can be recalled later. As part of the main objective, I further investigated whether there is any difference in how people of different genders notice these advertisements. Whether men pay more attention to such advertisements than women or vice versa and what is the difference in the perception of said advertisements between fans of the selected hockey club, fans of another hockey club and non-fans. It also focused on how viewers perceive the ads and whether they restrict them from watching the game. The final aim of my research was to identify, with the help of the respondents, those places in the stadium or on the players' equipment that are most noticed by the spectators and thus most suitable for the placement of sports advertisements. Methods: The method of quantitative research is a questionnaire, which examines whether Sparta hockey fans notice...