Zobrazit minimální záznam

Experiences of PICC team members with their work in selected university hospitals
dc.contributor.advisorZvoníčková, Marie
dc.creatorLukešová, Aneta
dc.date.accessioned2024-07-12T06:46:59Z
dc.date.available2024-07-12T06:46:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191748
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on the investigation of the circumstances that caused the creation of teams for the insertion of vascular access in large teaching hospitals. Nowadays, the number of chronically ill patients who require vascular access is increasing. Great demands are placed on nurses and efforts are made to increase their competences. Therefore, we decided to analyze the experiences of the founders, managers and executives of the PICC team, focusing on perceived benefits and risks. Considering the traditional hierarchical model of the healthcare team, we were interested in how the doctors see the reasons and barriers when handing over the competences to nurses and how they perceive the position of nurses in the PICC team and the opinions of the healthcare management. Qualitative research in the form of a semi-structured interview was used for data collection. Two doctors and four nurses who participate in the management of vascular access were chosen as respondents. Data analysis was performed using segmentation and coding. On the basis of the conducted research, it was found that each hospital has its own management of the PICC team, and the organization of work in individual hospitals differs. We have nurses with the potential and desire to learn, but the capacity for certified courses...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na prozkoumání okolností, které způsobily vznik týmů pro zavádění cévních vstupů ve velkých fakultních nemocnicích. V dnešní době přibývá počet chronicky nemocných pacientů, kteří vyžadují přístup k žilnímu řečišti. Na všeobecné sestry jsou kladeny velké nároky a snaha o zvyšování kompetencí. Proto jsem se rozhodla analyzovat zkušenosti zakladatelů, manažerů a výkonných pracovníků PICC týmu se zaměřením na vnímané benefity a rizika. Vzhledem k tradičnímu hierarchickému modelu zdravotnického týmu nás zajímalo, jaké vidí lékař důvody a bariéry při přenechání kompetencí sestrám, jak vnímá postavení sestry v PICC týmu i názory managementu. Pro sběr dat byl použit kvalitativní výzkum ve formě polostrukturovaného rozhovoru. Jako respondenti byli zvoleni dva lékaři a čtyři sestry, které se v problematice participují. Analýza dat byla provedena pomocí segmentování a kódování. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že v obou nemocnicích fungují PICC týmy jinak a organizovanost jejich práce se liší. Také se ukázalo, že sestry mají potenciál a chuť se vzdělávat, ale kapacita certifikovaných kurzů je velmi omezená. I když máme vzdělané a zkušené sestry, které mohou tyto vstupy zavádět, nositelem výkonu zavádění PICC a Midline katétru pro pojišťovnu je lékař. V legislativě...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleZkušenosti členů PICC týmů s jejich působením ve vybraných fakultních nemocnicíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of Nursing 3FM CUen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId257594
dc.title.translatedExperiences of PICC team members with their work in selected university hospitalsen_US
dc.contributor.refereeZáruba, Pavel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineIntenzivní péčecs_CZ
thesis.degree.disciplineIntensive Careen_US
thesis.degree.programIntensive Careen_US
thesis.degree.programIntenzivní péčecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Nursing 3FM CUen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csIntenzivní péčecs_CZ
uk.degree-discipline.enIntensive Careen_US
uk.degree-program.csIntenzivní péčecs_CZ
uk.degree-program.enIntensive Careen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na prozkoumání okolností, které způsobily vznik týmů pro zavádění cévních vstupů ve velkých fakultních nemocnicích. V dnešní době přibývá počet chronicky nemocných pacientů, kteří vyžadují přístup k žilnímu řečišti. Na všeobecné sestry jsou kladeny velké nároky a snaha o zvyšování kompetencí. Proto jsem se rozhodla analyzovat zkušenosti zakladatelů, manažerů a výkonných pracovníků PICC týmu se zaměřením na vnímané benefity a rizika. Vzhledem k tradičnímu hierarchickému modelu zdravotnického týmu nás zajímalo, jaké vidí lékař důvody a bariéry při přenechání kompetencí sestrám, jak vnímá postavení sestry v PICC týmu i názory managementu. Pro sběr dat byl použit kvalitativní výzkum ve formě polostrukturovaného rozhovoru. Jako respondenti byli zvoleni dva lékaři a čtyři sestry, které se v problematice participují. Analýza dat byla provedena pomocí segmentování a kódování. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že v obou nemocnicích fungují PICC týmy jinak a organizovanost jejich práce se liší. Také se ukázalo, že sestry mají potenciál a chuť se vzdělávat, ale kapacita certifikovaných kurzů je velmi omezená. I když máme vzdělané a zkušené sestry, které mohou tyto vstupy zavádět, nositelem výkonu zavádění PICC a Midline katétru pro pojišťovnu je lékař. V legislativě...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on the investigation of the circumstances that caused the creation of teams for the insertion of vascular access in large teaching hospitals. Nowadays, the number of chronically ill patients who require vascular access is increasing. Great demands are placed on nurses and efforts are made to increase their competences. Therefore, we decided to analyze the experiences of the founders, managers and executives of the PICC team, focusing on perceived benefits and risks. Considering the traditional hierarchical model of the healthcare team, we were interested in how the doctors see the reasons and barriers when handing over the competences to nurses and how they perceive the position of nurses in the PICC team and the opinions of the healthcare management. Qualitative research in the form of a semi-structured interview was used for data collection. Two doctors and four nurses who participate in the management of vascular access were chosen as respondents. Data analysis was performed using segmentation and coding. On the basis of the conducted research, it was found that each hospital has its own management of the PICC team, and the organization of work in individual hospitals differs. We have nurses with the potential and desire to learn, but the capacity for certified courses...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV