Zobrazit minimální záznam

Inclusion of corrective exercises in PE lessons and their influence on posture and plantarflexion in 2nd grade primary school girls.
dc.contributor.advisorNováková, Pavlína
dc.creatorHolečková, Klára
dc.date.accessioned2024-07-10T07:11:00Z
dc.date.available2024-07-10T07:11:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191469
dc.description.abstractName: Inclusion of corrective exercise in PE lessons and their influence on posture and plantarflexion on 2nd primary school girls Research problem: According to the available literature, it is obvious that the posture of school-aged children is worse and worse. In addition, the subject Health Physical Education, which should compensate for these emerging health problems, is hardly taught anymore. This work proposes a solution to include exercises from program Healthy physical education to the lessons of regular physical education at the 2nd primary school and thus support the posture and the quality of the foot arch in pupils. Aim: The aim of the work is to find out the effect of the inclusion of healthy physical education to the PE lessons in 2nd primary school students on body posture and foot arch. Methods: It is a quasi-experiment where the participants were divided into a tested and a control group. There were 2 measurements - initial and final. Between them exercises from prohram Healthy physical education were included to PE lessons in tasted group for a period of 3 months. The control groups had the same lessons except for these exercises. The measurement consisted of field diagnostic tests focused on the quality of posture (Matthias, Thomayer, Stibor and Schober test, tests for shortened...en_US
dc.description.abstractNázev: Zařazení prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin TV a jejich vliv na držení těla a plosku nohy u žákyň 2. stupně ZŠ Výzkumný problém: Dle dostupné literatury je zřejmé, že držení těla u dětí školního věku se zhoršuje. Navíc předmět Zdravotní tělesná výchova, který by měl kompenzovat tyto vznikající zdravotní problémy, se již téměř nevyučuje. Tato práce navrhuje zařazení prvků z oblasti ZTV do hodin běžné TV na druhém stupni základní školy, a tak podpořit držení těla a kvalitu nožní klenby u žáků. Cíl: Cílem práce je zjistit vliv zařazování prvků ZTV do hodin TV u žákyň druhého stupně základní školy na držení těla a plosku nohy. Metody: Jedná se o kvaziexperiment, kdy byly probandky rozděleny na testovanou a kontrolní skupinu. U obou skupin byla provedena 2 měření - úvodní a závěrečné, mezi kterými byly po dobu 3 měsíců do hodin TV u testovaných skupin zařazovány prvky ze ZTV. Skupiny kontrolní měly až na tato cvičení stejnou náplň hodin. Měření se skládalo z terénních diagnostických testů zaměřených na kvalitu držení těla (Matthiasův test, Thomayerova, Stiborova a Schoberova zkouška, testy na zkrácené prsní svaly, svaly krku a flexory kyčelního kloubu) a funkčnost plosky nohy (antropometrické parametry chodidla). Výsledky: Při porovnání výsledků z úvodního a závěrečného měření se u...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectHealth physical educationen_US
dc.subjectpostureen_US
dc.subjectflatfooten_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectZdravotní tělesná výchovacs_CZ
dc.subjectdržení tělacs_CZ
dc.subjectplochonožícs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.titleZařazování prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin TV a jejich vliv na držení těla a plosky nohy u žákyň 2. stupněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentDepartment of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
dc.description.departmentKatedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId259315
dc.title.translatedInclusion of corrective exercises in PE lessons and their influence on posture and plantarflexion in 2nd grade primary school girls.en_US
dc.contributor.refereeKřivánková, Markéta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Zařazení prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin TV a jejich vliv na držení těla a plosku nohy u žákyň 2. stupně ZŠ Výzkumný problém: Dle dostupné literatury je zřejmé, že držení těla u dětí školního věku se zhoršuje. Navíc předmět Zdravotní tělesná výchova, který by měl kompenzovat tyto vznikající zdravotní problémy, se již téměř nevyučuje. Tato práce navrhuje zařazení prvků z oblasti ZTV do hodin běžné TV na druhém stupni základní školy, a tak podpořit držení těla a kvalitu nožní klenby u žáků. Cíl: Cílem práce je zjistit vliv zařazování prvků ZTV do hodin TV u žákyň druhého stupně základní školy na držení těla a plosku nohy. Metody: Jedná se o kvaziexperiment, kdy byly probandky rozděleny na testovanou a kontrolní skupinu. U obou skupin byla provedena 2 měření - úvodní a závěrečné, mezi kterými byly po dobu 3 měsíců do hodin TV u testovaných skupin zařazovány prvky ze ZTV. Skupiny kontrolní měly až na tato cvičení stejnou náplň hodin. Měření se skládalo z terénních diagnostických testů zaměřených na kvalitu držení těla (Matthiasův test, Thomayerova, Stiborova a Schoberova zkouška, testy na zkrácené prsní svaly, svaly krku a flexory kyčelního kloubu) a funkčnost plosky nohy (antropometrické parametry chodidla). Výsledky: Při porovnání výsledků z úvodního a závěrečného měření se u...cs_CZ
uk.abstract.enName: Inclusion of corrective exercise in PE lessons and their influence on posture and plantarflexion on 2nd primary school girls Research problem: According to the available literature, it is obvious that the posture of school-aged children is worse and worse. In addition, the subject Health Physical Education, which should compensate for these emerging health problems, is hardly taught anymore. This work proposes a solution to include exercises from program Healthy physical education to the lessons of regular physical education at the 2nd primary school and thus support the posture and the quality of the foot arch in pupils. Aim: The aim of the work is to find out the effect of the inclusion of healthy physical education to the PE lessons in 2nd primary school students on body posture and foot arch. Methods: It is a quasi-experiment where the participants were divided into a tested and a control group. There were 2 measurements - initial and final. Between them exercises from prohram Healthy physical education were included to PE lessons in tasted group for a period of 3 months. The control groups had the same lessons except for these exercises. The measurement consisted of field diagnostic tests focused on the quality of posture (Matthias, Thomayer, Stibor and Schober test, tests for shortened...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV