dc.contributor.advisor | Nováková, Pavlína | |
dc.creator | Holečková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T07:11:00Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T07:11:00Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191469 | |
dc.description.abstract | Name: Inclusion of corrective exercise in PE lessons and their influence on posture and plantarflexion on 2nd primary school girls Research problem: According to the available literature, it is obvious that the posture of school-aged children is worse and worse. In addition, the subject Health Physical Education, which should compensate for these emerging health problems, is hardly taught anymore. This work proposes a solution to include exercises from program Healthy physical education to the lessons of regular physical education at the 2nd primary school and thus support the posture and the quality of the foot arch in pupils. Aim: The aim of the work is to find out the effect of the inclusion of healthy physical education to the PE lessons in 2nd primary school students on body posture and foot arch. Methods: It is a quasi-experiment where the participants were divided into a tested and a control group. There were 2 measurements - initial and final. Between them exercises from prohram Healthy physical education were included to PE lessons in tasted group for a period of 3 months. The control groups had the same lessons except for these exercises. The measurement consisted of field diagnostic tests focused on the quality of posture (Matthias, Thomayer, Stibor and Schober test, tests for shortened... | en_US |
dc.description.abstract | Název: Zařazení prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin TV a jejich vliv na držení těla a plosku nohy u žákyň 2. stupně ZŠ Výzkumný problém: Dle dostupné literatury je zřejmé, že držení těla u dětí školního věku se zhoršuje. Navíc předmět Zdravotní tělesná výchova, který by měl kompenzovat tyto vznikající zdravotní problémy, se již téměř nevyučuje. Tato práce navrhuje zařazení prvků z oblasti ZTV do hodin běžné TV na druhém stupni základní školy, a tak podpořit držení těla a kvalitu nožní klenby u žáků. Cíl: Cílem práce je zjistit vliv zařazování prvků ZTV do hodin TV u žákyň druhého stupně základní školy na držení těla a plosku nohy. Metody: Jedná se o kvaziexperiment, kdy byly probandky rozděleny na testovanou a kontrolní skupinu. U obou skupin byla provedena 2 měření - úvodní a závěrečné, mezi kterými byly po dobu 3 měsíců do hodin TV u testovaných skupin zařazovány prvky ze ZTV. Skupiny kontrolní měly až na tato cvičení stejnou náplň hodin. Měření se skládalo z terénních diagnostických testů zaměřených na kvalitu držení těla (Matthiasův test, Thomayerova, Stiborova a Schoberova zkouška, testy na zkrácené prsní svaly, svaly krku a flexory kyčelního kloubu) a funkčnost plosky nohy (antropometrické parametry chodidla). Výsledky: Při porovnání výsledků z úvodního a závěrečného měření se u... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | Health physical education | en_US |
dc.subject | posture | en_US |
dc.subject | flatfoot | en_US |
dc.subject | physical education | en_US |
dc.subject | Zdravotní tělesná výchova | cs_CZ |
dc.subject | držení těla | cs_CZ |
dc.subject | plochonoží | cs_CZ |
dc.subject | tělesná výchova | cs_CZ |
dc.title | Zařazování prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin TV a jejich vliv na držení těla a plosky nohy u žákyň 2. stupně | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-19 | |
dc.description.department | Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine | en_US |
dc.description.department | Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 259315 | |
dc.title.translated | Inclusion of corrective exercises in PE lessons and their influence on posture and plantarflexion in 2nd grade primary school girls. | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánková, Markéta | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Education | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Zařazení prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin TV a jejich vliv na držení těla a plosku nohy u žákyň 2. stupně ZŠ Výzkumný problém: Dle dostupné literatury je zřejmé, že držení těla u dětí školního věku se zhoršuje. Navíc předmět Zdravotní tělesná výchova, který by měl kompenzovat tyto vznikající zdravotní problémy, se již téměř nevyučuje. Tato práce navrhuje zařazení prvků z oblasti ZTV do hodin běžné TV na druhém stupni základní školy, a tak podpořit držení těla a kvalitu nožní klenby u žáků. Cíl: Cílem práce je zjistit vliv zařazování prvků ZTV do hodin TV u žákyň druhého stupně základní školy na držení těla a plosku nohy. Metody: Jedná se o kvaziexperiment, kdy byly probandky rozděleny na testovanou a kontrolní skupinu. U obou skupin byla provedena 2 měření - úvodní a závěrečné, mezi kterými byly po dobu 3 měsíců do hodin TV u testovaných skupin zařazovány prvky ze ZTV. Skupiny kontrolní měly až na tato cvičení stejnou náplň hodin. Měření se skládalo z terénních diagnostických testů zaměřených na kvalitu držení těla (Matthiasův test, Thomayerova, Stiborova a Schoberova zkouška, testy na zkrácené prsní svaly, svaly krku a flexory kyčelního kloubu) a funkčnost plosky nohy (antropometrické parametry chodidla). Výsledky: Při porovnání výsledků z úvodního a závěrečného měření se u... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Name: Inclusion of corrective exercise in PE lessons and their influence on posture and plantarflexion on 2nd primary school girls Research problem: According to the available literature, it is obvious that the posture of school-aged children is worse and worse. In addition, the subject Health Physical Education, which should compensate for these emerging health problems, is hardly taught anymore. This work proposes a solution to include exercises from program Healthy physical education to the lessons of regular physical education at the 2nd primary school and thus support the posture and the quality of the foot arch in pupils. Aim: The aim of the work is to find out the effect of the inclusion of healthy physical education to the PE lessons in 2nd primary school students on body posture and foot arch. Methods: It is a quasi-experiment where the participants were divided into a tested and a control group. There were 2 measurements - initial and final. Between them exercises from prohram Healthy physical education were included to PE lessons in tasted group for a period of 3 months. The control groups had the same lessons except for these exercises. The measurement consisted of field diagnostic tests focused on the quality of posture (Matthias, Thomayer, Stibor and Schober test, tests for shortened... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |