Zobrazit minimální záznam

Effectiveness of exercise based on developmental kinesiology compared with stretching for functional impairment in young school-age children
dc.contributor.advisorNováková, Pavlína
dc.creatorPeterka, Tadeáš
dc.date.accessioned2024-07-10T07:00:33Z
dc.date.available2024-07-10T07:00:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191418
dc.description.abstractTitle: Effectiveness of exercise based on developmental kinesiology compared to stretching in functional disorders of young shool-aged children Objective: The aim of this study was to evaluate and compare the effectiveness of exercise based on developmental kinesiology and stretching for young school-aged children with postural deviations. Methodology: This diploma thesis is of an empirical-theoretical nature, utilizing experimental research and processed quantitatively using case studies. The work was processed qualitatively using case studies. The study group comprised 14 young school-aged pupils with functional musculoskeletal disorders. The pupils were randomly divided into 2 experimental groups. The research intervention involved exercise interventions for each group, utilizing developmental kinesiology principles for one group and simple stretching for the other. Interventions were conducted twice a week under professional supervision and once a week at home under parental supervision, over a period of 5 months. Data collection methods included observation, examination of shortened muscles, selected tests according to Kolář, and balance tests based on the MABC-2 testing battery. Results: The results indicated that the first group, which performed exercises based on developmental kinesiology,...en_US
dc.description.abstractNázev: Účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie v porovnání se strečinkem u funkčních poruch dětí mladšího školního věku Cíl: Cílem práce bylo zhodnotit a porovnat účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie a strečinku u dětí mladšího školního věku s posturální odchylkou. Metodologie: Tato diplomová práce je empiricko-teoretického charakteru s použitím experimentálního výzkumu a byla zpracována kvalitativně za využití kazuistik. Sledovaný soubor představovalo 14 žáků mladšího školního věku s přítomnou funkční poruchou pohybového aparátu. Žáci byli náhodně rozděleni do 2 zkoumaných skupin. Výzkumná část práce spočívala v cvičebních intervencích pro jednotlivé skupiny, kdy u jedné ze skupin bylo využito cvičení dle prvků vývojové kineziologie a u druhé prostého strečinku. Intervence probíhaly ve frekvenci 2x týdně pod odborným dohledem a 1x týdně doma pod dozorem rodičů, to vše po dobu 5 měsíců. Ke sběru dat do výzkumu byly využity následující metody: aspekce, vyšetření zkrácených svalů, vybrané testy dle Koláře a testy rovnováhy vycházející z testovací baterie MABC-2. Výsledky: Výsledky ukázaly, že u první skupiny, která prováděla cvičení vycházející z vývojové kineziologie, došlo ve větší míře ke zlepšení funkčních posturálních odchylek u 6 ze 7 probandů, jeden proband se...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectpostural disordersen_US
dc.subjectdevelopmental kinesiologyen_US
dc.subjectstretchingen_US
dc.subjectbalanceen_US
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectposturální poruchycs_CZ
dc.subjectvývojová kineziologiecs_CZ
dc.subjectstrečinkcs_CZ
dc.subjectrovnováhacs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.titleÚčinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie v porovnání se strečinkem u funkčních poruch dětí mladšího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentDepartment of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
dc.description.departmentKatedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId248402
dc.title.translatedEffectiveness of exercise based on developmental kinesiology compared with stretching for functional impairment in young school-age childrenen_US
dc.contributor.refereeHošková, Blanka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.degree.programAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.enAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie v porovnání se strečinkem u funkčních poruch dětí mladšího školního věku Cíl: Cílem práce bylo zhodnotit a porovnat účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie a strečinku u dětí mladšího školního věku s posturální odchylkou. Metodologie: Tato diplomová práce je empiricko-teoretického charakteru s použitím experimentálního výzkumu a byla zpracována kvalitativně za využití kazuistik. Sledovaný soubor představovalo 14 žáků mladšího školního věku s přítomnou funkční poruchou pohybového aparátu. Žáci byli náhodně rozděleni do 2 zkoumaných skupin. Výzkumná část práce spočívala v cvičebních intervencích pro jednotlivé skupiny, kdy u jedné ze skupin bylo využito cvičení dle prvků vývojové kineziologie a u druhé prostého strečinku. Intervence probíhaly ve frekvenci 2x týdně pod odborným dohledem a 1x týdně doma pod dozorem rodičů, to vše po dobu 5 měsíců. Ke sběru dat do výzkumu byly využity následující metody: aspekce, vyšetření zkrácených svalů, vybrané testy dle Koláře a testy rovnováhy vycházející z testovací baterie MABC-2. Výsledky: Výsledky ukázaly, že u první skupiny, která prováděla cvičení vycházející z vývojové kineziologie, došlo ve větší míře ke zlepšení funkčních posturálních odchylek u 6 ze 7 probandů, jeden proband se...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Effectiveness of exercise based on developmental kinesiology compared to stretching in functional disorders of young shool-aged children Objective: The aim of this study was to evaluate and compare the effectiveness of exercise based on developmental kinesiology and stretching for young school-aged children with postural deviations. Methodology: This diploma thesis is of an empirical-theoretical nature, utilizing experimental research and processed quantitatively using case studies. The work was processed qualitatively using case studies. The study group comprised 14 young school-aged pupils with functional musculoskeletal disorders. The pupils were randomly divided into 2 experimental groups. The research intervention involved exercise interventions for each group, utilizing developmental kinesiology principles for one group and simple stretching for the other. Interventions were conducted twice a week under professional supervision and once a week at home under parental supervision, over a period of 5 months. Data collection methods included observation, examination of shortened muscles, selected tests according to Kolář, and balance tests based on the MABC-2 testing battery. Results: The results indicated that the first group, which performed exercises based on developmental kinesiology,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV