Zobrazit minimální záznam

Motivational intervention in primary school and its effect on physical activity of older school-age children
dc.contributor.advisorVařeková, Jitka
dc.creatorHmirová, Sára
dc.date.accessioned2024-07-10T06:40:55Z
dc.date.available2024-07-10T06:40:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191320
dc.description.abstractTitle: Motivational intervention in primary school and its effect on physical activity of older school- age children Objectives: The main aim of the thesis was to investigate the possibilities of implementation and the influence of a complex motivational intervention program on physical activity (PA) of older school-age children during a two-month period within the school educational process. Methods: The effect of a two-month motivational programme on the promotion PA was examined in a mixed-methods research design with a group of 50 Year 7 pupils (28 girls and 22 boys, aged 12 to 13 years). The intervention included thematic educational lectures, physical education moments, learning in motion, motivational activities in physical education and active breaks between lessons. A school sports day and a sports trip were also implemented. The data collection methods used in the pre-test and post-test were: a questionnaire to monitor PA level and motor testing. Observational and descriptive methods were used throughout the programme. Teacher (n=7) focus group interviews and a student (n=50) survey were used to evaluate the program. Results: All planned activities of the motivational intervention were successfully implemented. In the feedback, both teachers and pupils responded positively to the...en_US
dc.description.abstractNázev: Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zkoumat možnosti realizace a vliv komplexního programu motivační intervence na pohybovou aktivitu (PA) dětí staršího školního věku během dvouměsíčního období v rámci školního vzdělávacího procesu. Metody: V rámci smíšeného výzkumu byl zkoumán vliv dvouměsíčního motivačního programu na podporu PA u skupiny 50 žáků 7. tříd (28 dívek a 22 chlapců, ve věku 12 až 13 let). Intervence zahrnovala tematické edukativní přednášky, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, motivační aktivity v tělesné výchově a aktivní přestávky mezi vyučovacími hodinami. Dále byl realizován školní sportovní den a sportovní výlet. V rámci metod sběru dat byly v pre-testu a post-testu využity: dotazník PAQ-C/CZ pro sledování úrovně PA a motorické testování. V průběhu programu byly využity observační a deskriptivní metody. Pro zhodnocení programu byly využity rozhovory formou focus group s učiteli (n=7) a anketa žáků (n=50). Výsledky: Všechny plánované aktivity motivační intervence se podařilo úspěšně realizovat. V rámci zpětné vazby reagovali učitelé i žáci na intervenci pozitivně. 6 ze 7 učitelů plánuje prvky programu využívat a bude v PA ve svých hodinách i nadále pokračovat. Z...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjectolder school ageen_US
dc.subjectactive schoolen_US
dc.subjectphysical fitnessen_US
dc.subjectpohybová aktivitacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectstarší školní věkcs_CZ
dc.subjectaktivní školacs_CZ
dc.subjecttělesná zdatnostcs_CZ
dc.titleMotivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentDepartment of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
dc.description.departmentKatedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId261426
dc.title.translatedMotivational intervention in primary school and its effect on physical activity of older school-age childrenen_US
dc.contributor.refereePavlová, Ilona
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zkoumat možnosti realizace a vliv komplexního programu motivační intervence na pohybovou aktivitu (PA) dětí staršího školního věku během dvouměsíčního období v rámci školního vzdělávacího procesu. Metody: V rámci smíšeného výzkumu byl zkoumán vliv dvouměsíčního motivačního programu na podporu PA u skupiny 50 žáků 7. tříd (28 dívek a 22 chlapců, ve věku 12 až 13 let). Intervence zahrnovala tematické edukativní přednášky, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, motivační aktivity v tělesné výchově a aktivní přestávky mezi vyučovacími hodinami. Dále byl realizován školní sportovní den a sportovní výlet. V rámci metod sběru dat byly v pre-testu a post-testu využity: dotazník PAQ-C/CZ pro sledování úrovně PA a motorické testování. V průběhu programu byly využity observační a deskriptivní metody. Pro zhodnocení programu byly využity rozhovory formou focus group s učiteli (n=7) a anketa žáků (n=50). Výsledky: Všechny plánované aktivity motivační intervence se podařilo úspěšně realizovat. V rámci zpětné vazby reagovali učitelé i žáci na intervenci pozitivně. 6 ze 7 učitelů plánuje prvky programu využívat a bude v PA ve svých hodinách i nadále pokračovat. Z...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Motivational intervention in primary school and its effect on physical activity of older school- age children Objectives: The main aim of the thesis was to investigate the possibilities of implementation and the influence of a complex motivational intervention program on physical activity (PA) of older school-age children during a two-month period within the school educational process. Methods: The effect of a two-month motivational programme on the promotion PA was examined in a mixed-methods research design with a group of 50 Year 7 pupils (28 girls and 22 boys, aged 12 to 13 years). The intervention included thematic educational lectures, physical education moments, learning in motion, motivational activities in physical education and active breaks between lessons. A school sports day and a sports trip were also implemented. The data collection methods used in the pre-test and post-test were: a questionnaire to monitor PA level and motor testing. Observational and descriptive methods were used throughout the programme. Teacher (n=7) focus group interviews and a student (n=50) survey were used to evaluate the program. Results: All planned activities of the motivational intervention were successfully implemented. In the feedback, both teachers and pupils responded positively to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantVojtíková, Lenka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV