Metodika aerobiku pro osoby se zrakovým postižením
Methodology of Aerobics for People with Visual Impairment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/191226/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191226Identifikátory
SIS: 257732
Kolekce
- Kvalifikační práce [8676]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Daďová, Klára
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
18. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
cvičení, slepota, lekce, zrak, handicap, aerobní aktivitaKlíčová slova (anglicky)
exercise, blindness, lesson, handicap, aerobic activityAutor: Hana Prosová Název: Metodika aerobiku pro osoby se zrakovým postižením Cíl: Cílem této práce je sestavení efektivního a jednoduchého didaktického postupu pro choreografie aerobiku osob se zrakovým postižením. Dílčím cílem bylo naučit probandy choreografii aerobiku, aby ji mohli cvičit i sami bez asistence. Metody: K dosažení výsledku0 byla během výzkumné části této teoreticko-empirické práce využívána metoda pozorování, doplněná rozhovorem. Výsledky: Nejefektivnější metodou učení pro naučení choreografie aerobiku pro osoby se zrakovým postižením je metoda instruktážního učení doplněná o učení taktilní a kinetické. Klíc0ová slova: cvičení, slepota, lekce, zrak, handicap, aerobní aktivita
Author: Hana Prosová Title: Methodology of Aerobics for People with Visual Impairment Objective: The objective of this thesis is to construct a simple and effective didactic approach for an aerobics choreography suited for people with visual impairment. Minor objective is to teach the choreography to the participants in a way to ensure they can exercise independently. Methods: To reach the objectives of the theoretically-empirical thesis a combination of observation and interviews was used. Results: The most efficient way to teach a choreography to people with visual impairment is the instructional teaching method complimented by tactile and kinetic methods. Key words: exercise, blindness, lesson, handicap, aerobic activity,