Show simple item record

Comparison of Syntactic Structure of Czech and Englisch Written and Spoken Advertisementes
dc.contributor.advisorJanovec, Ladislav
dc.creatorMazánková, Marcela
dc.date.accessioned2017-04-13T10:08:46Z
dc.date.available2017-04-13T10:08:46Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19119
dc.description.abstractTato diplomová práce vychází ze souboru 200 tištěných (českých a anglických) a 200 televizních (českých a anglických) reklam. Hlavním cílem práce bylo na základě shromážděného materiálu popsat základní rysy syntaktické stránky české a anglické reklamy, vzájemně je porovnat a doložit konkrétními příklady. Součástí práce je i statistický výzkum jednotlivých jevů v materiálu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V úvodní kapitole jsem uvedla základní rysy reklamy, jaké je její postavení v rámci české stylistiky, jaké jsou její formy a co jednotlivé druhy reklamy nabízejí. V druhé kapitole jsem se již věnovala samotnému syntaktickému rozboru reklam, rozebírané jevy jsem porovnávala mezi oběma zvolenými jazyky. V závěrečné kapitole jsem se pokusila analyzovat reklamní slogany v poněkud širším kontextu. Zabývala jsem se pragmatikou řečových aktů v reklamě, typem a postavením adresáta v reklamním diskurzu a slogany jsem analyzovala z hlediska principu kooperace a zdvořilosti. Závěrečná kapitola shrnuje závěry, k nimž jsem na základě analýzy dospěla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractIn the introduced diploma thesis I worked with the collection of 200 written advertisements (Czech and English) and 200 TV commercials (Czech and English). The main task of the thesis was to describe the major features of Czech and English advertisements from the syntactic point of view, compare them and support by proper examples. The thesis also includes statistic data based on the analysis of individual items in the collected material. The thesis is divided into four chapters. The first one deals with the general features of advertisement, its position within the Czech stylistics, its forms and the possibilities that each form provides. The next chapter focuses on the analysis of the syntactic structure itself and examines the different ways of expressing the items being compared. The third chapter describes the advertisements in the context of pragmatics. Utterances used in advertisements are analyzed by exploring the theory of speech acts, theory of cooperative principle and maxims of politeness. The chapter also examines the different ways of addressing a receiver and his/her position in the discourse of advertising. The last chapter includes all findings and conclusions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSrovnání syntaktické struktury českých a anglických tištěných a mluvených reklamcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-14
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67496
dc.title.translatedComparison of Syntactic Structure of Czech and Englisch Written and Spoken Advertisementesen_US
dc.contributor.refereeHolanová, Radka
dc.identifier.aleph001038616
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czechen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czechen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce vychází ze souboru 200 tištěných (českých a anglických) a 200 televizních (českých a anglických) reklam. Hlavním cílem práce bylo na základě shromážděného materiálu popsat základní rysy syntaktické stránky české a anglické reklamy, vzájemně je porovnat a doložit konkrétními příklady. Součástí práce je i statistický výzkum jednotlivých jevů v materiálu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V úvodní kapitole jsem uvedla základní rysy reklamy, jaké je její postavení v rámci české stylistiky, jaké jsou její formy a co jednotlivé druhy reklamy nabízejí. V druhé kapitole jsem se již věnovala samotnému syntaktickému rozboru reklam, rozebírané jevy jsem porovnávala mezi oběma zvolenými jazyky. V závěrečné kapitole jsem se pokusila analyzovat reklamní slogany v poněkud širším kontextu. Zabývala jsem se pragmatikou řečových aktů v reklamě, typem a postavením adresáta v reklamním diskurzu a slogany jsem analyzovala z hlediska principu kooperace a zdvořilosti. Závěrečná kapitola shrnuje závěry, k nimž jsem na základě analýzy dospěla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn the introduced diploma thesis I worked with the collection of 200 written advertisements (Czech and English) and 200 TV commercials (Czech and English). The main task of the thesis was to describe the major features of Czech and English advertisements from the syntactic point of view, compare them and support by proper examples. The thesis also includes statistic data based on the analysis of individual items in the collected material. The thesis is divided into four chapters. The first one deals with the general features of advertisement, its position within the Czech stylistics, its forms and the possibilities that each form provides. The next chapter focuses on the analysis of the syntactic structure itself and examines the different ways of expressing the items being compared. The third chapter describes the advertisements in the context of pragmatics. Utterances used in advertisements are analyzed by exploring the theory of speech acts, theory of cooperative principle and maxims of politeness. The chapter also examines the different ways of addressing a receiver and his/her position in the discourse of advertising. The last chapter includes all findings and conclusions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV