Modifikace pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu
Modification of bat-and-ball games for students of Jedlička Institute and Schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190868Identifiers
Study Information System: 249801
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Consultant
Kočíb, Tomáš
Vařeková, Jitka
Referee
Fořterová, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Department
Department of Sport Games
Date of defense
13. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
aplikované pohybové aktivity, modifikovaná cvičení, testování pohybových dovedností, zdravotní postižení, zdravotní tělesná výchovaKeywords (English)
adapted physical activities, modified exercises, movement skills testing, disability, physical health educationNázev: Modifikace pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu Cíl práce: Ověření možnosti zařazení nácviku vhodným způsobem modifikovaných pálkovacích her do hodin ZTV v Jedličkově ústavu u žáků s různými formami postižení (tělesné, mentální, smyslové). Cílem této práce je tedy navržení a vytvoření baterie modifikovaných průpravných cvičení pro pálkovací hry. Následná realizace nácviku, testování dovedností pomocí sestavených cvičení a závěrečná evaluace výzkumu. Metoda: V rámci výzkumu byla vytvořena metodika adaptace tréninku pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu. Metodika byla aplikována v rámci hodin ZTV u 11 tříd školy na souboru 63 žáků na jaře 2023 pod supervizí učitele. Během první hodiny TV byla zařazena speciálně vytvořená lekce adaptovaných pálkovacích her, kde si žáci vyzkoušeli jednotlivé herní dovednosti. V následující hodině byl hodnocen výkon v dovednostech: hod, chyt a odpal metodou participantního pozorování se záznamem kvantitativních i kvalitativních aspektů výkonu (kvalita provedení a úspěšnost dílčích pohybů) včetně hodnocení supervidujícího učitele. Na základě přímého pozorování v hodinách ZTV i výsledků testování jednotlivých herních dovedností byla posuzována vhodnost tréninku pro žáky s různými typy postižení a různého věku. Výsledky: Všichni začlenění žáci byli...
Title: Modification of bat-and-ball games for students of Jedlička Institute and Schools Objective: Verification of the possibility of including the practice of modified bat-and-ball games in a suitable way in physical health education (hereinafter PHE) classes in the Jedlička Institute for students with various types of disability (physical, mental, sensory). The aim of this work is to design and create a battery of modified training exercises for bat-and-ball games. It is also to analyze the realization and effectiveness of these exercises in developing skills. Finally, this paper evaluates the research. Method: As part of the research, a methodology was created for the adaptation of bat-and- ball games training for students of the Jedlička Institute. In the Spring of 2023 to PHE lessons in 11 classes, 63 students were participated and the research was done under the supervision of a teacher. During the first lesson of PHE, a specially created lesson of adapted bat-and- ball games was included, in which the students tried out individual game skills. In the following lesson, their performance in these skills: throw, catch and hit was evaluated using the method of participant observation. A recording was made of quantitative and qualitative aspects of the performance (quality of execution and...