Hledat
Zobrazují se záznamy 1-3 z 3
Obsahová analýza časopisu Mobility z genderové perspektivy
The Content Analysis of the Magazine Mobility from the Gender Perspective
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Sokolová, Věra
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 29. 09. 2016
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Tato práce se zaměřuje na genderovou analýzu obsahů na titulních stranách časopisu Mobility, s důrazem na identifikaci způsobů zobrazování mužů a žen v těchto mediálních sděleních. Časopis vycházel v letech 1999 až 2011 ...
The diploma thesis focuses on the gender analysis of the contents based on the Mobility's magazine cover pages. The thesis emphasizes the identification of men and women's representations in this magazine. The Mobility ...
The diploma thesis focuses on the gender analysis of the contents based on the Mobility's magazine cover pages. The thesis emphasizes the identification of men and women's representations in this magazine. The Mobility ...
Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku
Cellulite as a social phenomenon: Analysis of Czech print
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pavlík, Petr
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 22. 09. 2016
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Diplomová práce "Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku" se zabývá tématem vzniku a vývoje představy o celulitidě jako o nemoci a vadě na kráse v českém tisku a konstruováním tohoto fenoménu v současnosti. ...
Diploma thesis "Cellulite as a social phenomenon: Analysis of Czech Press" deals with the topic of origination and development of a conception of cellulite as an illness and defect to the beauty in Czech press and also ...
Diploma thesis "Cellulite as a social phenomenon: Analysis of Czech Press" deals with the topic of origination and development of a conception of cellulite as an illness and defect to the beauty in Czech press and also ...
Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: genderová perspektiva
How Advertisements Influence Self-Perception: A Gender Perspective
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pavlík, Petr
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 22. 06. 2009
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Bakalářská práce "Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: Genderová perspektiva" pojednává o problematice prezentace žen v reklamách. V teoretické části práce upozorňuji na vliv masových médiích ve společnosti a uvádím ...
Bachelor thesis "How advertising affects self-image: Gender perspective" deals with problems of women's presentation in advertisements. The theoretical part points out the impact of mass media in society and it is supported ...
Bachelor thesis "How advertising affects self-image: Gender perspective" deals with problems of women's presentation in advertisements. The theoretical part points out the impact of mass media in society and it is supported ...