Zobrazit minimální záznam

Comparison of Changes in Motor and Cognitive Functions of Preschool Children
dc.contributor.advisorBačáková, Radka
dc.creatorSoukupová, Tereza
dc.date.accessioned2024-07-08T09:18:14Z
dc.date.available2024-07-08T09:18:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190642
dc.description.abstractTitle: Comparison of Changes in Motor and Cognitive Functions of Preschool Children Objective: The aim of this thesis is to compare changes in motor and cognitive functions of preschool children. Methods: The research was conducted as a longitudinal study that followed 61 children aged 4-6 years over a two-year period. Various tests were used to assess gross motor skills, physical fitness, and cognitive functions, including the Test of Gross Motor Development (TGMD-2) and the Intelligence and Development Scales for Preschool Children (IDS-P). Data were analyzed using comparative, correlational, and regression analysis. Results: The findings showed improvements in gross motor skills, physical fitness, and cognitive levels over a two-year period. Girls achieved better results in locomotor skills, while boys demonstrated greater improvements in dynamic disciplines. The correlational analysis revealed several weak correlations between cognitive and physical abilities. The regression analysis showed very weak linear relationships between cognitive and physical abilities. Conclusion: Overall, the results support the importance of regular physical activities and structured motor games for the development of motor and cognitive abilities in preschool children. No significant relationship was found between...en_US
dc.description.abstractNázev: Porovnání změn v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí Cíl: Cílem diplomové práce je porovnat změny v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí. Metody: Výzkum byl proveden formou longitudinální studie, která sledovala 61 dětí ve věku 4-6 let po dobu dvou let. Byly použity různé testy pro hodnocení hrubé motoriky, tělesné zdatnosti a kognitivních funkcí, včetně Test of Gross Motor Development (TGMD-2) a Inteligenční a vývojové škály pro předškolní děti (IDS-P). Data byla analyzována pomocí komparativní, korelační a regresní analýzy. Výsledky: Výsledky ukázaly zlepšení v hrubé motorice, tělesné zdatnosti a kognitivní úrovni během dvouletého období. Dívky dosáhly lepších výsledků v lokomočních dovednostech, zatímco chlapci vykázali větší zlepšení v dynamických disciplínách. Korelační analýza ukázala, že existuje několik slabých korelací mezi kognitivními a fyzickými schopnostmi. Regresní analýza ukázala velmi slabé lineární vztahy mezi kognitivními a fyzickými schopnostmi. Závěr: Celkově výsledky podporují význam pravidelných fyzických aktivit a strukturovaných motorických her pro rozvoj motoriky a kognitivních schopností u předškolních dětí. Nenašel se žádný významný vztah mezi zlepšením hrubé motoriky, tělesné zdatnosti a kognitivní úrovně. Klíčová slova: TGMD-2,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectTGMD-2en_US
dc.subjectIDS-Pen_US
dc.subjectlongitudinal studyen_US
dc.subjectphysical fitnessen_US
dc.subjectgross motor skillsen_US
dc.subjectgender differencesen_US
dc.subjectTGMD-2cs_CZ
dc.subjectIDS-Pcs_CZ
dc.subjectlongitudinální studiecs_CZ
dc.subjecttělesná zdatnostcs_CZ
dc.subjecthrubá motorikacs_CZ
dc.subjectpohlavní rozdílycs_CZ
dc.titlePorovnání změn v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentDepartment of Athletics and Outdoor Sportsen_US
dc.description.departmentKatedra atletiky, sportů a pobytu v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId261525
dc.title.translatedComparison of Changes in Motor and Cognitive Functions of Preschool Childrenen_US
dc.contributor.refereeMusálek, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova v příroděcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Education in Natureen_US
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra atletiky, sportů a pobytu v příroděcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Athletics and Outdoor Sportsen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova v příroděcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Education in Natureen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csNázev: Porovnání změn v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí Cíl: Cílem diplomové práce je porovnat změny v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí. Metody: Výzkum byl proveden formou longitudinální studie, která sledovala 61 dětí ve věku 4-6 let po dobu dvou let. Byly použity různé testy pro hodnocení hrubé motoriky, tělesné zdatnosti a kognitivních funkcí, včetně Test of Gross Motor Development (TGMD-2) a Inteligenční a vývojové škály pro předškolní děti (IDS-P). Data byla analyzována pomocí komparativní, korelační a regresní analýzy. Výsledky: Výsledky ukázaly zlepšení v hrubé motorice, tělesné zdatnosti a kognitivní úrovni během dvouletého období. Dívky dosáhly lepších výsledků v lokomočních dovednostech, zatímco chlapci vykázali větší zlepšení v dynamických disciplínách. Korelační analýza ukázala, že existuje několik slabých korelací mezi kognitivními a fyzickými schopnostmi. Regresní analýza ukázala velmi slabé lineární vztahy mezi kognitivními a fyzickými schopnostmi. Závěr: Celkově výsledky podporují význam pravidelných fyzických aktivit a strukturovaných motorických her pro rozvoj motoriky a kognitivních schopností u předškolních dětí. Nenašel se žádný významný vztah mezi zlepšením hrubé motoriky, tělesné zdatnosti a kognitivní úrovně. Klíčová slova: TGMD-2,...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Comparison of Changes in Motor and Cognitive Functions of Preschool Children Objective: The aim of this thesis is to compare changes in motor and cognitive functions of preschool children. Methods: The research was conducted as a longitudinal study that followed 61 children aged 4-6 years over a two-year period. Various tests were used to assess gross motor skills, physical fitness, and cognitive functions, including the Test of Gross Motor Development (TGMD-2) and the Intelligence and Development Scales for Preschool Children (IDS-P). Data were analyzed using comparative, correlational, and regression analysis. Results: The findings showed improvements in gross motor skills, physical fitness, and cognitive levels over a two-year period. Girls achieved better results in locomotor skills, while boys demonstrated greater improvements in dynamic disciplines. The correlational analysis revealed several weak correlations between cognitive and physical abilities. The regression analysis showed very weak linear relationships between cognitive and physical abilities. Conclusion: Overall, the results support the importance of regular physical activities and structured motor games for the development of motor and cognitive abilities in preschool children. No significant relationship was found between...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra atletiky, sportů a pobytu v příroděcs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV