Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Enseignement du vocabulaire
Teaching vocabulary
Výuka slovní zásoby
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klinka, Tomáš
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 28. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce prezentuje různé úhly pohledu na slovní zásobu s cílem definování její role ve výuce jazyků. V teoretické části jsou čtyři hlavní kapitoly: historie metodologií, psychologické a neurolingvistické aspekty výuky, ...
This thesis presents different points of view on vocabulary. Its aim is to define its role in language teaching. There are four main chapters in the theoretical part: history of methodologies, psychological and neurolinguistic ...
This thesis presents different points of view on vocabulary. Its aim is to define its role in language teaching. There are four main chapters in the theoretical part: history of methodologies, psychological and neurolinguistic ...
Identité et variations dans Lignes de faille de Nancy Huston
Identity and variations in the novel Lignes de faille by Nancy Huston
Identita a variace v románu Nancy Huston Lignes de faille
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šuman, Záviš
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato bakalářská práce srovnáná formování identity u vypravěčů románu Lignes de faille, jimiž jsou šestileté děti čtyř po sobě jdoucích generací. Jejím cílem je propojit a analyzovat dva základní prvky tvorby Hustonové, a ...
The present study compares identity formation of the narrators in the novel Lignes de faille, who are six years old children of four consecutive generations. The aim of the thesis is to link and analyze two basic elements ...
The present study compares identity formation of the narrators in the novel Lignes de faille, who are six years old children of four consecutive generations. The aim of the thesis is to link and analyze two basic elements ...