Search
Now showing items 1-2 of 2
Implementation of the European dimension into the curriculum of lower secondary schools
Realizace evropské dimenze v kurikulu základní školy
dissertation thesis (DEFENDED)
Advisor: Walterová, Eliška
Date Issued: 2009
Date of defense: 07. 10. 2009
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Tato práce analyzuje jak je evropská dimenze implementována do vzdělávacích systémů České Republiky, Německa (se zaměřením na Svobodný Stát Sasko) a Polska. Provedením empirického výzkumu si práce dává za cíl identifikovat, ...
This work analyses how European Dimension is implemented into the education systems of the Czech Republic, Germany (with the focus on the Free State of Saxony) and Poland. By means of empirical research it focuses on the ...
This work analyses how European Dimension is implemented into the education systems of the Czech Republic, Germany (with the focus on the Free State of Saxony) and Poland. By means of empirical research it focuses on the ...
Teaching Visual Culture Through Semiosis: Transforming Postmodern Paradigms in Arts Education
Výuka vizuální kultury pomocí semiózy: Za postmoderními paradigmaty ve výtvarném vzdělávání
dissertation thesis (DEFENDED)
Advisor: Fulková, Marie
Date Issued: 2008
Date of defense: 20. 11. 2008
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Tento výzkum ukazuje, co se stane, když si studenti a učitelé uvědomí, jak v současné společnosti zakódovávají a dekódují vizuální zážitek, a jak ho vztahují k uměleckým prožitkům a postupům. Tato studie zkoumala především ...
This research study demonstrates what happens when students and preteachers of art become aware of how they encode and decode visual experience in contemporary society, and how they relate these experiences to artistic ...
This research study demonstrates what happens when students and preteachers of art become aware of how they encode and decode visual experience in contemporary society, and how they relate these experiences to artistic ...