Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 21
Lexikální galicizmy v ruském jazyce a možnosti jejich využití ve výuce ruštiny jako druhého a dalšího cizího jazyka
Lexical Gallicisms in Russian Language and Possibilities of Their Use in Teaching Russian as Second and Another Foreign Language
Lexikální galicizmy v ruském jazyce a možnosti jejich využití ve výuce ruštiny jako druhého a dalšího cizího jazyka
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Fenclová, Marie
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 30. 01. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This thesis focuses on lexical Gallicisms in the frame of borrowings from foreign languages to the Russian lexicon. Based on the current state of the art in linguistics and linguodidactics we are assessing lexical Gallicisms ...
Tématem této disertační práce jsou lexikální galicizmy v rámci přejímek z cizích jazyků v ruské slovní zásobě. Vycházejíce ze současného stavu poznání v lingvistice a lingvodidaktice, nahlížíme lexikální galicizmy z hlediska ...
Tématem této disertační práce jsou lexikální galicizmy v rámci přejímek z cizích jazyků v ruské slovní zásobě. Vycházejíce ze současného stavu poznání v lingvistice a lingvodidaktice, nahlížíme lexikální galicizmy z hlediska ...
Vůle u Arthura Schopenhauera
WILL ACCORDING TO ARTHUR SCHOPENHAUER
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hogenová, Anna
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 10. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato disertační práce si klade za cíl objasnit Schopenhauerovo pojetí vůle v historickém kontextu. Bude představeno chápání vůle u Schopenhauerových předchůdců - Descarta, Leibnize, Kanta a Hegela - a poukázáno na způsob, ...
This Ph.D. thesis aims to clarify the notion of will of Arthur Schopenhauer in a historical context. The understanding of will in Schopenhauer's predecessors - Descartes, Leibniz, Kant and Hegel - will also be covered. The ...
This Ph.D. thesis aims to clarify the notion of will of Arthur Schopenhauer in a historical context. The understanding of will in Schopenhauer's predecessors - Descartes, Leibniz, Kant and Hegel - will also be covered. The ...
Analýza vyučovacích hodin přírodopisu a biologie zaměřená na profesní vidění a reflexi budoucích učitelů
Analysis of biology lessons focused on the professional vision a reflection of future teachers
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pavlasová, Lenka
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 18. 06. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Pedagogické praxe jsou podstatnou složkou ve vzdělávání budoucích učitelů, neboť při nich dochází k rozvoji specifických znalostí důležitých pro výkon učitelské profese. Disertační práce se věnuje profesnímu vidění a ...
Pedagogical practice is a substantial component in the education of future teachers, because during it, the specific knowledge that is important for the performance of the teaching profession are developed. This dissertation ...
Pedagogical practice is a substantial component in the education of future teachers, because during it, the specific knowledge that is important for the performance of the teaching profession are developed. This dissertation ...
Simple categorization of mathematical objects: Examining students' decisions
Jednoduchá kategorizace matematických objektů: zkoumání rozhodování žáků a studentů
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 23. 06. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem disertační práce je popsat rozhodovací proces žáků a studentů při tzv. jednoduché kategorizaci, neboli rozhodnutí, zda konkrétní objekt je, nebo není prvkem dané kategorie. Tento proces je přitom zkoumán v kontextu ...
The aim of the thesis is to describe the decision making process of students in the so-called simple categorization, i.e., decision whether a particular object is or is not an element of a category. This process is examined ...
The aim of the thesis is to describe the decision making process of students in the so-called simple categorization, i.e., decision whether a particular object is or is not an element of a category. This process is examined ...
Sloboda človeka a vzťah k druhému u Emmanuela Levinasa
Emmanuel Levinas on human freedom and relation to the other
Sloboda človeka a vzťah k druhému u Emmanuela Levinasa
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelcová, Naděžda
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 10. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Sloboda človeka a vzťah k druhému u Emmanuela Levinasa Ján Hreško ABSTRAKT Dizertačná práca pojednáva o filozofickom probléme slobody človeka z intersubjektívneho a etického hľadiska. Interpretuje a komplexne spracováva ...
Emmanuel Levinas on human freedom and relation to the other Ján Hreško ABSTRACT This dissertation deals with the philosophical problem of human freedom from an intersubjective and ethical point of view. It interprets and ...
Emmanuel Levinas on human freedom and relation to the other Ján Hreško ABSTRACT This dissertation deals with the philosophical problem of human freedom from an intersubjective and ethical point of view. It interprets and ...
Hledání významu krásy ve vztahu k pravdivosti a svobodě na půdě výtvarného umění a pedagogiky
Searching for the meaning of beauty in relation to truth and freedom on the grounds of art and pedagogy
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hůla, Zdenek
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 29. 01. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: In the research called Searching for the meaning of beauty in relation to truth and freedom on the grounds of art and pedagogy, I deal with the topic of how beauty is perceived in art education and contemporary art. ...
Ve výzkumu Hledání významu krásy ve vztahu k pravdivosti a svobodě na půdě výtvarného umění a pedagogiky se zabývám tématem, jak je krása vnímána ve výtvarné výchově a současném umění. Konkrétně se zaměřuji na otázku, jaká ...
Ve výzkumu Hledání významu krásy ve vztahu k pravdivosti a svobodě na půdě výtvarného umění a pedagogiky se zabývám tématem, jak je krása vnímána ve výtvarné výchově a současném umění. Konkrétně se zaměřuji na otázku, jaká ...
Intersubjektivita a postmoderní společnost: K fenomenologii druhého
Intersubjectivity and postmodern society: On the phenomenology of the Other
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelcová, Naděžda
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 10. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Hlavním tématem disertační práce Intersubjektivita a postmoderní společnost: K fenomenologii druhého je problém intersubjektivity. Práce je především dialogem s určitou částí fenomenologického myšlení, které si otázku po ...
The main topic of the doctoral dissertation Intersubjectivity and postmodern society: On the phenomenology of the Other is the problem of intersubjectivity. The work discusses the question of the other with the particular ...
The main topic of the doctoral dissertation Intersubjectivity and postmodern society: On the phenomenology of the Other is the problem of intersubjectivity. The work discusses the question of the other with the particular ...
Integrace žáků cizinců v primární škole
Integration of foreign pupils to primary school
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 15. 12. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato disertační práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců v primární škole. Cílem bylo zmapovat a podrobně popsat proces začleňování a vzdělávání žáků cizinců v české primární škole, jaké postupy a strategie ...
This dissertation thesis is focused on the theme of the integration of foreign pupils into Czech primary schools. The aim of this thesis is to map and describe in detail the process of integrating and educating foreign ...
This dissertation thesis is focused on the theme of the integration of foreign pupils into Czech primary schools. The aim of this thesis is to map and describe in detail the process of integrating and educating foreign ...
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením
Historical Development of Czech Language Teaching for Pupils with Visual Impairment
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šmejkalová, Martina
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 11. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením Klára Eliášková Katedra českého jazyka Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstrakt Disertační práce se zaměřuje na jazykové vzdělávání žáků se zrakovým ...
Historical Development of Czech Language Teaching for Pupils with Visual Impairment Klára Eliášková Czech Language Department Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstract The dissertation aims at the language education ...
Historical Development of Czech Language Teaching for Pupils with Visual Impairment Klára Eliášková Czech Language Department Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstract The dissertation aims at the language education ...
Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity
Children's Musical Creativity in the Context of Pedagogical Creativity
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kodejška, Miloš
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 02. 10. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The dissertation entitled Children's Musical Creativity in the Context of Pedagogical Creativity focuses on formal pre-primary music education. A part of this education is the development of children's musical creativity ...
Disertační práce s názvem Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity se zaměřuje na formální preprimární hudební vzdělávání, v rámci něhož je ovlivňován rozvoj dětských hudebnětvořivých ...
Disertační práce s názvem Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity se zaměřuje na formální preprimární hudební vzdělávání, v rámci něhož je ovlivňován rozvoj dětských hudebnětvořivých ...