Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Úloha asistentů pedagoga při vzdělávání odsouzených se zdravotním postižením
Role of teaching assistants in the education of convicts with disabilities
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bajcura, Lubomír
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 12. 09. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The purpose of this diploma work is to evaluate the work of teaching assistants in supporting the study of convicts with disabilities in the Vocational School in Vinařice Prison. The partial aim of this diploma work is to ...
Cílem diplomové práce je evaluace práce asistentů pedagoga při podpoře studia odsouzených se zdravotním postižením ve Středním odborném učilišti ve Věznici Vinařice. Dílčím cílem práce je zjistit, zda asistenti pedagoga ...
Cílem diplomové práce je evaluace práce asistentů pedagoga při podpoře studia odsouzených se zdravotním postižením ve Středním odborném učilišti ve Věznici Vinařice. Dílčím cílem práce je zjistit, zda asistenti pedagoga ...
Přístupy ke vzdělávání sociálně znevýhodněných v České republice a na Slovensku
Approaches to education of socially handicapped children in the Czech republic and in Slovakia
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šotolová, Eva
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 25. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá vzděláváním sociálně znevýhodněných v prostředí České republiky a Slovenska. Představuje přístupy a podpůrná opatření obou zemí. Pozornost věnuje současné situaci ve vzdělávání sociálně znevýhodněných ...
This thesis deals with education of socially handicapped people in the Czech Republic and in Slovakia. It presents approaches and supporting disposals in both countries. The attention is devoted to actual situation in ...
This thesis deals with education of socially handicapped people in the Czech Republic and in Slovakia. It presents approaches and supporting disposals in both countries. The attention is devoted to actual situation in ...
Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami z důvodu odlišného mateřského jazyka v kadaňském regionu
Support measures in the education of pupils with special educational needs due to their different mother tongue in the Kadaň region
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bartoňová, Miroslava
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 11. 09. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The diploma thesis, which is presented here, is entitled Support measures in the education of pupils with special educational needs due to a different mother tongue (OMJ) in the Kadaň region. The work has a special pedagogical ...
Diplomová práce, která je zde předkládána, nese název Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z důvodu odlišného mateřského jazyka v kadaňském regionu. Daná práce má speciálně pedagogický ...
Diplomová práce, která je zde předkládána, nese název Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z důvodu odlišného mateřského jazyka v kadaňském regionu. Daná práce má speciálně pedagogický ...
Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání z pohledu učitele na základní škole
Role of the teacher assistant in inclusive education from the perspective of teacher at elementary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hájková, Vanda
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 04. 06. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tématem diplomové práce je role asistenta pedagoga v inkluzívním vzdělávání z pohledu učitele na základní škole. Jejím cílem je zjistit, jak pedagogové vnímají pozici asistenta pedagoga při edukaci žáka se speciálními ...
The topic of the thesis is the role of the teacher's assistant in inclusive education from the perspective of a teacher at elementary school. The aim is to find out how teachers perceive the position of teacher's assistant ...
The topic of the thesis is the role of the teacher's assistant in inclusive education from the perspective of a teacher at elementary school. The aim is to find out how teachers perceive the position of teacher's assistant ...