Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 19
Fenomén soukromého doučování jako stínový vzdělávací systém v českém základním vzdělávání
The private supplementary tutoring phenomenon as a shadow education system in the Czech education
Dizertační práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Walterová, Eliška
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 10. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Disertační práce popisuje stav soukromého doučování, jeho míru a intenzitu využívání v průběhu druhého stupně základní školy, především v posledních dvou ročnících. Studie je součástí rozsáhlejšího výzkumu fenoménu soukromého ...
The dissertation describes the state of private tutoring, its extent and intensity of use during the second stage of basic school, in particular in the last two years. The study is a part of more extensive research into ...
The dissertation describes the state of private tutoring, its extent and intensity of use during the second stage of basic school, in particular in the last two years. The study is a part of more extensive research into ...
Vůle u Arthura Schopenhauera
WILL ACCORDING TO ARTHUR SCHOPENHAUER
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hogenová, Anna
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 10. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato disertační práce si klade za cíl objasnit Schopenhauerovo pojetí vůle v historickém kontextu. Bude představeno chápání vůle u Schopenhauerových předchůdců - Descarta, Leibnize, Kanta a Hegela - a poukázáno na způsob, ...
This Ph.D. thesis aims to clarify the notion of will of Arthur Schopenhauer in a historical context. The understanding of will in Schopenhauer's predecessors - Descartes, Leibniz, Kant and Hegel - will also be covered. The ...
This Ph.D. thesis aims to clarify the notion of will of Arthur Schopenhauer in a historical context. The understanding of will in Schopenhauer's predecessors - Descartes, Leibniz, Kant and Hegel - will also be covered. The ...
Analýza vyučovacích hodin přírodopisu a biologie zaměřená na profesní vidění a reflexi budoucích učitelů
Analysis of biology lessons focused on the professional vision a reflection of future teachers
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pavlasová, Lenka
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 18. 06. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Pedagogické praxe jsou podstatnou složkou ve vzdělávání budoucích učitelů, neboť při nich dochází k rozvoji specifických znalostí důležitých pro výkon učitelské profese. Disertační práce se věnuje profesnímu vidění a ...
Pedagogical practice is a substantial component in the education of future teachers, because during it, the specific knowledge that is important for the performance of the teaching profession are developed. This dissertation ...
Pedagogical practice is a substantial component in the education of future teachers, because during it, the specific knowledge that is important for the performance of the teaching profession are developed. This dissertation ...
Hledání významu krásy ve vztahu k pravdivosti a svobodě na půdě výtvarného umění a pedagogiky
Searching for the meaning of beauty in relation to truth and freedom on the grounds of art and pedagogy
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hůla, Zdenek
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 29. 01. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: In the research called Searching for the meaning of beauty in relation to truth and freedom on the grounds of art and pedagogy, I deal with the topic of how beauty is perceived in art education and contemporary art. ...
Ve výzkumu Hledání významu krásy ve vztahu k pravdivosti a svobodě na půdě výtvarného umění a pedagogiky se zabývám tématem, jak je krása vnímána ve výtvarné výchově a současném umění. Konkrétně se zaměřuji na otázku, jaká ...
Ve výzkumu Hledání významu krásy ve vztahu k pravdivosti a svobodě na půdě výtvarného umění a pedagogiky se zabývám tématem, jak je krása vnímána ve výtvarné výchově a současném umění. Konkrétně se zaměřuji na otázku, jaká ...
Intersubjektivita a postmoderní společnost: K fenomenologii druhého
Intersubjectivity and postmodern society: On the phenomenology of the Other
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelcová, Naděžda
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 10. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Hlavním tématem disertační práce Intersubjektivita a postmoderní společnost: K fenomenologii druhého je problém intersubjektivity. Práce je především dialogem s určitou částí fenomenologického myšlení, které si otázku po ...
The main topic of the doctoral dissertation Intersubjectivity and postmodern society: On the phenomenology of the Other is the problem of intersubjectivity. The work discusses the question of the other with the particular ...
The main topic of the doctoral dissertation Intersubjectivity and postmodern society: On the phenomenology of the Other is the problem of intersubjectivity. The work discusses the question of the other with the particular ...
Integrace žáků cizinců v primární škole
Integration of foreign pupils to primary school
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 15. 12. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato disertační práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců v primární škole. Cílem bylo zmapovat a podrobně popsat proces začleňování a vzdělávání žáků cizinců v české primární škole, jaké postupy a strategie ...
This dissertation thesis is focused on the theme of the integration of foreign pupils into Czech primary schools. The aim of this thesis is to map and describe in detail the process of integrating and educating foreign ...
This dissertation thesis is focused on the theme of the integration of foreign pupils into Czech primary schools. The aim of this thesis is to map and describe in detail the process of integrating and educating foreign ...
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením
Historical Development of Czech Language Teaching for Pupils with Visual Impairment
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šmejkalová, Martina
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 11. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením Klára Eliášková Katedra českého jazyka Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstrakt Disertační práce se zaměřuje na jazykové vzdělávání žáků se zrakovým ...
Historical Development of Czech Language Teaching for Pupils with Visual Impairment Klára Eliášková Czech Language Department Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstract The dissertation aims at the language education ...
Historical Development of Czech Language Teaching for Pupils with Visual Impairment Klára Eliášková Czech Language Department Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstract The dissertation aims at the language education ...
Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity
Children's Musical Creativity in the Context of Pedagogical Creativity
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kodejška, Miloš
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 02. 10. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The dissertation entitled Children's Musical Creativity in the Context of Pedagogical Creativity focuses on formal pre-primary music education. A part of this education is the development of children's musical creativity ...
Disertační práce s názvem Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity se zaměřuje na formální preprimární hudební vzdělávání, v rámci něhož je ovlivňován rozvoj dětských hudebnětvořivých ...
Disertační práce s názvem Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity se zaměřuje na formální preprimární hudební vzdělávání, v rámci něhož je ovlivňován rozvoj dětských hudebnětvořivých ...
Testová úzkost v kontextu maturitní zkoušky
Test anxiety in perspective of the graduation exam
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Valentová, Lidmila
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 30. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá problematikou testové úzkosti u žáků středních škol v ČR v kontextu maturitní zkoušky a jejím vlivem na celkovou školní úspěšnost u této zkoušky. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu realizovaného ...
The subject of this thesis is test anxiety in Czech secondary school students in perspective of the graduation exam and its influence over their overall academic performance in this exam. Results of a study conducted in ...
The subject of this thesis is test anxiety in Czech secondary school students in perspective of the graduation exam and its influence over their overall academic performance in this exam. Results of a study conducted in ...
Podpora profesního rozvoje učitelů jako nástroj zvyšování kvality školy
School Improvement: Supporting School-Based Teacher Professional Development
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tomková, Anna
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 17. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Disertační práce je koncipována jako teoreticko-empirická studie, která se zabývá tématem profesního rozvoje učitelů v kontextu rozvoje celé školy. Cílem studie v teoretické rovině je stručně představit východiska profesního ...
The dissertation explores teacher professional development as a strategy for improving school performance. The theoretical part defines school quality, teacher quality, and instruction quality. It further talks about teacher ...
The dissertation explores teacher professional development as a strategy for improving school performance. The theoretical part defines school quality, teacher quality, and instruction quality. It further talks about teacher ...