Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Afirmativní přístupy v systému základního školství s důrazem na vzdělávání romských žáků
Affirmative approaches in the primary school system with a Focus on Educating Roma pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šotolová, Eva
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 27. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na afirmativní přístupy v systému základního školství s důrazem na vzdělávání romských žáků. Zmiňuje historické souvislosti, které jsou významné pro pochopení této problematiky. Pozornost je ...
The diploma thesis deals with affirmative approaches in the primary school system, with a focus being placed on educating Roma pupils. It includes the historical context that is important to gain an understanding of the ...
The diploma thesis deals with affirmative approaches in the primary school system, with a focus being placed on educating Roma pupils. It includes the historical context that is important to gain an understanding of the ...
Sociální znevýhodnění žáků středních škol - vliv znevýhodnění na vzdělávání a možnosti eliminace tohoto jevu
Social disadvantage of secondary school student - the effect of disadvantage on education and possibilities of eliminating this phenomenon
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laurenčíková, Klára
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 27. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků středních škol se sociálním znevýhodněním. Představuje fenomén sociálního znevýhodnění v kontextu vzdělávání a současné legislativy. Dále popisuje aktuální situaci a příčiny rozvoje ...
This thesis focuses on the education of secondary school pupils who are socially disadvantaged. It presents the phenomenon of social disadvantage in the context of education and current legislation. It also describes the ...
This thesis focuses on the education of secondary school pupils who are socially disadvantaged. It presents the phenomenon of social disadvantage in the context of education and current legislation. It also describes the ...